Spider solitair

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jos Korving
Beginner
Beginner

Spider solitair

Bericht door Jos Korving »

Beste Pieter ik zit met een probleempje, mijn schoonouders, al op gemiddelde leeftijd, hebben een PC, een Abit kt7 met een AMD 1000 MHz processor, Windows XP had ik geinstalled en ze waren gek met dat kaartspelletje spider solitair, ondanks dat liep de pc niet goed, ik heb er toen good old 98SE opgezet, het probleem is dat ze hun spelletje kwijt zijn en XP terug willen, ondanks dat de pc dan niet lekker loopt.
Ik heb geprobeerd om spider solitair van XP af te halen en op 98se te zetten maar kreeg als foutmelding not compatible met 98, ME etc etc.
Is dit probleem te omzeilen?, ik heb me al rotgegoogeld.

Groeten Jos
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

ja leuk, maar bijna niet te realiseren ben ik bang zul je dus uit komen op een betaalde versie denk ik...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Re: Spider solitair

Bericht door Jan_Kol »

Jos Korving @ Di 15 Feb 2005, 14:21 schreef: ondanks dat liep de pc niet goed, ik heb er toen good old 98SE opgezet, het probleem is dat ze hun spelletje kwijt zijn en XP terug willen, ondanks dat de pc dan niet lekker loopt.
Hoeveel RAM-geheugen zit er in die PC? Mobo en processor mogen geen probleem zijn met XP. Alleen werkt XP abominabel bij minder dan 256MB en begint pas lekker te lopen bij 512 MB en meer.

Jan
Jos Korving
Beginner
Beginner

Re: Spider solitair

Jan_Ko @ Di 15 Feb 2005, 23:31 schreef:
Jos Korving @ Di 15 Feb 2005, 14:21 schreef: ondanks dat liep de pc niet goed, ik heb er toen good old 98SE opgezet, het probleem is dat ze hun spelletje kwijt zijn en XP terug willen, ondanks dat de pc dan niet lekker loopt.
Hoeveel RAM-geheugen zit er in die PC? Mobo en processor mogen geen probleem zijn met XP. Alleen werkt XP abominabel bij minder dan 256MB en begint pas lekker te lopen bij 512 MB en meer.

Jan
512 mb, maar sommige oudere games speelt ie dan niet (SP1)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bepaalde games zijn alleen bruikbaar in DOS inderdaad dus zou je een dualboot kunnen maken
Jos Korving
Beginner
Beginner

Goed idee Pieter nog niet aan gedacht :ugeek:
Jos Korving
Beginner
Beginner

Alleen nu de praktische kant, moet ik dit vanuit f-disk doen (partitie er bij maken) of moet ik partition magic gebruiken, of kan XP zelf een partitie maken bij installatie, ik wil nml. 98se laten staan :wink:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Partition Magic is de enigste oplossing lijkt me. anders gaan ze elkaar in de weg lopen en in geval van 98, die is dan echt weg als je XP laat partitioneren.
Plaats reactie