Internet delen

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
whitedragon
Beginner
Beginner
Contacteer:

Internet delen

Bericht door whitedragon »

goeiendag
ik heb ,vinden m'n kids, een probleempje.
het probleem is als volgt,
ik heb al jaren meerdere pc's in huis staan,zo ook bij de kids
heb ook al verschillende providers geprobeerd,en zowel ADSL en als kabel kreeg ik gewoon gedeeld over het net werk.
dus iedereen in huis blij,alle pc's konden het internet op.
maar nu weet ik het niet meer,heb al van alles geprobeerd maar krijg me net werk niet meer gedeeld met het internet.
de enige pc die internet heeft is de pc met de aangesloten kabelmodem
dus de host pc,het netwerk is gewoon te bereiken,dus kan 'met alle pc communiceren.
dus internet werkt op host pc
intern netwerk draait ook goed,d.m.v. hub(jaja ik weet het neem een router blabla,maar dat kost geld en deze heb ik al)
maar kan internet niet meer delen (optie in Windows XP)
als ik de wizzard door loop krijg ik geen fouten of rare instellingen te zien,ik maak zelfs een floppy om de instellingen over te zetten op de client pc's
maar nix werkt
ik krijg de boel maar niet meer gedeeld.
zal even een beknopte situatie schets geven.
PC 1------> amd 1600 athlon XP computer Windows XP pro + sp2
2 x netwerkkaart(waarvan 1 onboard) onboard ethernet = intern netwerk,insteek ethernetkaart = kabelmodem(chello)

PC 2------->merkloos Pentium 1 computer(366 MHz) draaiend op Windows me ethernet kaart realtec

PC 3--------> compac desktop pro ( 233 MHz)pc draaiend op Windows 98 ethernet kaart realtec

PC 4--------->packard bell I-connect (800 MHz) draaiend op Windows XP pro ethernetkaart realtec

pc 1 t/m 4 staan alle op de hub aan gesloten
dus volgens mij (en dit werkte al jaren) hoef ik alleen internet delen in te schakelen op pc 1 en het netwerk stond online
nu niet meer dus,werd er gek van dus heb het nu al een maand of 3 op gegeven,maar kids beginnen te zeuren,want moeten nu op mijn pc en die is niet altijd vrij :)
dus wie kan mij ff op weg helpen om de boel weer draaiend te krijgen

m.vr gr en heel veel hoop?
white-dragon
watch out for the dragon
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Gebruik je ook een firewall??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
whitedragon
Beginner
Beginner
Contacteer:

ja zonealarm pro,maar heb dit in het verleden ook altijd gebruikt
watch out for the dragon
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Die kan de verbinding met de rest ook blokkeren, je zult dus even het een en ander daarmee moeten nakijken.
whitedragon
Beginner
Beginner
Contacteer:

nou ,heb alles weer online :) thnx voor mee denken,heb ook weer ff beschrijving van internet delen met hub op gezocht op het wilde net :)
ik had er wel 1 maar die was vrij oud ,nu een wat recentere beschrijving,m.b.t Windows XP en internet delen,
daar uit bleek dat ik nu meer moest instellen dan dat ik gewend was.
bij XP,moet je nl. ook je dns van de provider op geven op de client pc's als mede ook de gateway(de router pc),maar had als eerste zone alarm verwijderd.
nu draait het systeem & netwerk naar tevredenheid,maar is de Windows firewall ook afdoende
op de site van shieldup,staan alle poorten in stealth,op 1 na die is wel closed.dus ik mag aannemen dat die wel goed functioneert.
dus nogmaals dank voor het meedenken ,voornamelijk namens mijn kids,want die zijn weer volop aan het internetten (gelukkig nu op hun eigen pc)
white-dragon
watch out for the dragon
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Nou ja liever raad ik je aan om toch een firewall te installeren aangezien ze die van XP zo gemakkelijk al onderuit halen helaas...
whitedragon
Beginner
Beginner
Contacteer:

sorry reactie is beetje laat maar ben ff aan testen gegaan
daar ik al jaren zonealarm gebruikte ,wilde ik deze toch weer installeren
maar helaas
op 1 of andere manier krijg ik de firewall niet goed geconfigureerd.
steeds als ik hem installeer, vind zone alarm 2 lan verbindingen , n.l chello en ons thuis netje
so far so good,maar .......... als die server pc geheel is op gestart heeft het netwerk geen internet verbinding meer(kids weer boos),heb zone alarm zo geconfigureerd dat alles naar en van het netwerk wordt door gelaten maar dat mag niet baten,gewoon geen internet,de server pc kan wel gewoon op het net en ik krijg ook geen beveiligingswaarschuwingen als de andere pc naar het net willen,gewoon helemaal nix dus
nou heb ik hem weer eraf gehaald en ..... het gehele netwerk is weer online,(kids weer blij),dus snap er geen reet van,wat voorheen wel altijd kon ,werkt niet na sp2(denk ik )want had voor de sp2 update geen problemen met zonealarm,en was het netwerk thuis gewoon online.
dus we blijven maar met de firewall van Windows en hopen maar het beste ervan,en houden de pc's scherp in de gaten (regelmatige scans met a.v software e.d)
ik heb het op gegeven...... weet het echt niet meer en om nou steeds hele dagen achter de pc te zitten klooien om de boel beveiligd te krijgen ,daar heb ik hem niet voor,dan maar zo

m.vr.gr
white-dragon (burnout :) )
watch out for the dragon
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Voor Service Pack 2 gaf Zonealarm al veel problemen bij mensen, maar ik raad je toch aan om een ste kijken voor een andere firewall aangezien je best wel een risico loopt op deze manier, want de Firewall van XP is nou ook niet om over te juichen ze updaten hem verder niet en de ene naar de andere virusmaker probeert hem onderuit te halen.

https://mandersonline.nl/beveiliging

Op die pagina staan aan de rechterkant een aantal optionele gratis firewalls
Plaats reactie