ik heb ,vinden m'n kids, een probleempje.
het probleem is als volgt,
ik heb al jaren meerdere pc's in huis staan,zo ook bij de kids
heb ook al verschillende providers geprobeerd,en zowel ADSL en als kabel kreeg ik gewoon gedeeld over het net werk.
dus iedereen in huis blij,alle pc's konden het internet op.
maar nu weet ik het niet meer,heb al van alles geprobeerd maar krijg me net werk niet meer gedeeld met het internet.
de enige pc die internet heeft is de pc met de aangesloten kabelmodem
dus de host pc,het netwerk is gewoon te bereiken,dus kan 'met alle pc communiceren.
dus internet werkt op host pc
intern netwerk draait ook goed,d.m.v. hub(jaja ik weet het neem een router blabla,maar dat kost geld en deze heb ik al)
maar kan internet niet meer delen (optie in Windows XP)
als ik de wizzard door loop krijg ik geen fouten of rare instellingen te zien,ik maak zelfs een floppy om de instellingen over te zetten op de client pc's
maar nix werkt
ik krijg de boel maar niet meer gedeeld.
zal even een beknopte situatie schets geven.
PC 1------> amd 1600 athlon XP computer Windows XP pro + sp2
2 x netwerkkaart(waarvan 1 onboard) onboard ethernet = intern netwerk,insteek ethernetkaart = kabelmodem(chello)
PC 2------->merkloos Pentium 1 computer(366 MHz) draaiend op Windows me ethernet kaart realtec
PC 3--------> compac desktop pro ( 233 MHz)pc draaiend op Windows 98 ethernet kaart realtec
PC 4--------->packard bell I-connect (800 MHz) draaiend op Windows XP pro ethernetkaart realtec
pc 1 t/m 4 staan alle op de hub aan gesloten
dus volgens mij (en dit werkte al jaren) hoef ik alleen internet delen in te schakelen op pc 1 en het netwerk stond online
nu niet meer dus,werd er gek van dus heb het nu al een maand of 3 op gegeven,maar kids beginnen te zeuren,want moeten nu op mijn pc en die is niet altijd vrij
dus wie kan mij ff op weg helpen om de boel weer draaiend te krijgen
m.vr gr en heel veel hoop?
white-dragon