Veel gebruikte map direct tonen

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
oysterhoys
Beginner
Beginner

Veel gebruikte map direct tonen

Bericht door oysterhoys »

Ik werk met XP Pro.
Soms werk ik een week aan een project in een map vrij diep in de bestandsboom, zodat ik vaak moet doorklikken naar die map
Ik heb reeds het opstarten van verkenner ingesteld op mijn favoriete map. ( ik bedoel dus niet de map: favorieten)
Wat ik probeer in te stellen nu is dat wanneer ik in andere toepassingen bestanden wil opslaan ik direct naar die map kan gaan zonder steeds door te moeten klikken naar die submap.
Wanneer je op het pijltje klikt in het Opsla-venster van een programma, klapt er altijd een bestandsboom uit, waarin de map Mijn Documenten altijd bovenaan staat.
Nu heb ik al ontdekt dat je met tweak-UI (powertoys) van Microsoft de map mijn documenten kunt doorsluizen naar een andere map.
Ik wil liever echter zo nu en dan gewoon een extra map kunnen instellen boven in de boom en de map Mijn documenten behouden.
Ik vind hier tot nu toe geen oplossing voor.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

ooit gehoord van Snelkoppelingen?

Maak er eens eentje aan en zet die dan in Mijn documenten dan kan je direct daar op de snelkoppeling drukken en hij verplaatst zich naar de map waar de snelkoppeling heen is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
oysterhoys
Beginner
Beginner

Waarom ingewikkeld als het simpel kan.
Dank !
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

graag gedaan en je moet het toevallig maar weten, moest het zelf ook eerst even testen
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

En als je die map heel vaak gebruikt kun je die snelkoppeling ook nog in de werkbalk snelstarten slepen (naast het woordje start).
Als de snelstart werkbalk niet actief is moet je die activeren door ergens in de taakbalk (tussen start en klok) rechts te klikken en bij werkbalken een vinkje voor snelstarten te plaatsen. Erg makkelijk om dingen die je vaak gebruikt te starten, ik heb er 28 items in staan (waaronder een link naar dit forum).

Als je daar meer mappen als snelkoppeling plaatst kun je ze onderscheidend maken door het pictogram aan te passen. Rechtsklik op het pictogram. Kies Ander Pictogram. Als je een beperkte keuze ziet blader dan naar WINDOWS\SYSTEM32\SHELL32.DLL. Daar kun je dan kiezen welk plaatje jou het beste past.

Jan
oysterhoys
Beginner
Beginner

Ook handig Ko.
Op zich heb ik het programma hot-keyboard,
waarmee ik via keyboard-shortcuts alle mogelijke
programma's openen, en mappen etc.

Het probleem zat hem vooral in het bladeren vanuit het opslaan en openen van bestanden in programma's zelf.

Groeten Jan
Plaats reactie