Meneer Manders, allereerst een gezond en gelukkig 2005 toegewenst, en voor alle andere leden natuurlijk ook.
Pieter, ff een vraagje..................
Ik heb vorige week een nieuwe dvd brander geïnstalleerd,
dat gaf in het begin de nodige problemen, Windows wou niet meer opstarten, gaf allerlei rare meldingen.
Dat is verholpen, door de jumper op Slave ipv. Master te zetten.
Dus die doet het..............
Maar als ik nu opstart, krijg ik steeds een melding dat mijn ''Cpu settings
have been changed ''
Ik druk dan iedere keer op F1 om verder door te gaan met opstarten, maar is daar iets aan te veranderen, want om nu in me Bios wijzigingen aan te gaan brengen, daar ben ik een beetje huiverig voor.
Ik heb inmiddels ook problemen met mijn geluid, ik draaide normaal met 5 boxen, die het allemaal deden, maar ik heb nu alleen nog maar mijn back speakers, en de front speakers doen het niet meer, kan dat een gevolg zijn van die nieuwe brander ??
Cpu instellingen
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dit kan het gevolg zijn inderdaad van de nieuwe brander, had je voorheen een andere CD speler op die plaats zitten of dat niet en ik kan je zeggen het enigste wat je eigenlijk kan doen is daar even in het bios kijken of je iets vreemds ziet en dat aanpassen.
Wat voor moederbord heb je en het merk bios vinden sommige ook wel handig dat ze je eventueel kunnen helpen.
Wat voor moederbord heb je en het merk bios vinden sommige ook wel handig dat ze je eventueel kunnen helpen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
PC's zijn en blijven lastige dingen. Ik vermoed dat je door dat master/slave foutje een paar instellingen ontregeld hebt. Het kan zijn dat het BIOS zichzelf daardoor op "Default" heeft ingesteld; de PC was door die verkeerde instelling de weg kwijt en probeerde toen toch nog iets te doen. Daarbij wordt gewoonlijk ook de z.g. multiplier op de standaard waarde gezet, wat weer invloed kan hebben op o.m. de CPU snelheid. Toevallig van de week nog bij mijn Athlon XP 1800 gebeurd. Normaal is de CPU snelheid 1533MHz en nu stond die op 1153MHz... Simpel de multiplier weer op 133 i.p.v de standaard 100 gezet en de zaak loopt weer als van ouds.
Probeer het maar eens.
Jan
Probeer het maar eens.
Jan
Jan , misschien een domme vraag, maar zo'n Bios kenner ben ik niet.
Hoe kom ik bij die instellingen, ik krijg die melding, en via de Del toets kom ik dan in mijn Bios, ben daar aan het zoeken geweest naar alles wat met CPU te maken heeft, maar kan niets vinden waar ik die snelheid mee kan instellen.
Heb ook al start-uitvoeren-dxdiag gedaan , maar kom daar ook niet verder mee
Ted
Hoe kom ik bij die instellingen, ik krijg die melding, en via de Del toets kom ik dan in mijn Bios, ben daar aan het zoeken geweest naar alles wat met CPU te maken heeft, maar kan niets vinden waar ik die snelheid mee kan instellen.
Heb ook al start-uitvoeren-dxdiag gedaan , maar kom daar ook niet verder mee
Ted
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Ted kan je vertellen wat voor merk bios je hebt?
Dat geeft voor jan en mij al wat meer duidelijkheid.
Dat geeft voor jan en mij al wat meer duidelijkheid.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl