hoe krijg ik het voor elkaar dat alleen ik deze kan bekijken als administrator
nu is deze map voor iedereen toegangkelijk
gedeelde afbeeldingen
Moderator: MandersOnline
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Windows XP (alleen Prof? Home ken ik niet), Win 2k of Win NT en NTFS-bestandsformaat aanwezig? Zo niet vergeet het dan maar. Zo ja, dan kun je via rechtsklikken naar de Eigenschappen van de map gaan en daar bij Beveiliging instellen wie er in die map mag kijken en daarmee dus ook wie niet.
Let op: iedereen met Administrator-rechten kan deze beveiliging wijzigen en er dus toch bij komen. Wil je dat niet dan alle anderen als "Gebruiker" of "Hoofdgebruiker" instellen (in het Configuratiescherm bij Gebruikers).
Om dit soort instellingen te kunnen doen bij XP moet je ook nog een idiote handeling verrichten: Je moet bij het tabblad Weergave in de Mapopties (Configuratiescherm) het vinkje voor "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" weghalen anders lukt het zeker niet.
Jan
Let op: iedereen met Administrator-rechten kan deze beveiliging wijzigen en er dus toch bij komen. Wil je dat niet dan alle anderen als "Gebruiker" of "Hoofdgebruiker" instellen (in het Configuratiescherm bij Gebruikers).
Om dit soort instellingen te kunnen doen bij XP moet je ook nog een idiote handeling verrichten: Je moet bij het tabblad Weergave in de Mapopties (Configuratiescherm) het vinkje voor "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" weghalen anders lukt het zeker niet.
Jan
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
ik kan zeggen gedeelde documenten is gemaakt voor ALLE gebruikers, staat ook niet voor niets in: C:\Documents and Settings\All Users
Kortom die niet gebruiken en zeker je gast account uitschakelen, want die kan er ook bij.
Kortom die niet gebruiken en zeker je gast account uitschakelen, want die kan er ook bij.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Jan geen probleem, die map is echt voor alle personen in een ALL users map en dat is dus standaard voor alle gebruikers.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl