Problemen slaapstand (hibernate) Windows XP Sp2
Moderator: MandersOnline
Problemen slaapstand (hibernate) Windows XP Sp2
Hallo,
Ik heb een laptop met Windows XP Pro Sp2. Ondanks dat alles zeer goed en lekker snel loopt heb ik een probleem. Ik kan de slaapstand niet meer inschakelen. Ik kan wel een vinkje zetten bij slaapstand inschakelen. Maar krijg dan een foutmelding als ik op oke of toepassen klik.
De volgende foutmelding:
"Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een proces wordt gebruikt"
Het venster van de foutmelding heeft als naam: Energiebeleidsbeheer kan geen slaapstand reserveren.
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
1. Kijken of er een bestand bestond met de naam Hibernate.sys, dit is volgens mij het bestand wat gebruikt wordt voor de slaapstand. (NIET AANWEZIG)
2. Veilige modus om zo weinig mogelijk stuur en programma's te laden. ( werkt niet omdat je dan de slaapstand niet aan of uit kan zetten).
3. Op internet gezocht ( echter niks kunnen vinden wat helpt).
4. Sp2 verwijderd. (Geen resultaat).
Wie kan mij wel helpen?
groetjes Pompie
Ik heb een laptop met Windows XP Pro Sp2. Ondanks dat alles zeer goed en lekker snel loopt heb ik een probleem. Ik kan de slaapstand niet meer inschakelen. Ik kan wel een vinkje zetten bij slaapstand inschakelen. Maar krijg dan een foutmelding als ik op oke of toepassen klik.
De volgende foutmelding:
"Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een proces wordt gebruikt"
Het venster van de foutmelding heeft als naam: Energiebeleidsbeheer kan geen slaapstand reserveren.
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
1. Kijken of er een bestand bestond met de naam Hibernate.sys, dit is volgens mij het bestand wat gebruikt wordt voor de slaapstand. (NIET AANWEZIG)
2. Veilige modus om zo weinig mogelijk stuur en programma's te laden. ( werkt niet omdat je dan de slaapstand niet aan of uit kan zetten).
3. Op internet gezocht ( echter niks kunnen vinden wat helpt).
4. Sp2 verwijderd. (Geen resultaat).
Wie kan mij wel helpen?
groetjes Pompie
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dus zonder SP2 doet die het ook niet??
Dan nog een vraag, dat bestand klopt als een bus, maar heb je al ingesteld dat je alle bestanden en de systeem bestanden ook weer wil geven?
Dan nog een vraag, dat bestand klopt als een bus, maar heb je al ingesteld dat je alle bestanden en de systeem bestanden ook weer wil geven?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Ahhhh daar komt de aap uit de mouw.
Maar ben je ingelogd als gebruiker of als Administrator?
mogelijk lukt het als Administrator wel.
Maar ben je ingelogd als gebruiker of als Administrator?
mogelijk lukt het als Administrator wel.
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dan ben ik bang dat je laptop dat gewoon niet ondersteunt
Het werkt nu wel
Pieter,
Je houdt het niet voor mogelijk, maar na een nieuwe Windows XP pro installatie met een zelf samengestelde XP2 cd werkt het ineens wel (RA,RA)
groeten Pompie

Je houdt het niet voor mogelijk, maar na een nieuwe Windows XP pro installatie met een zelf samengestelde XP2 cd werkt het ineens wel (RA,RA)
groeten Pompie
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
nou gewoon gezegd geweldig.
Dan zat er waarschijnlijk ergens een probleem ofzo, maar zo een samengestelde CD helpt toch in veel gevallen een hoop gezeur te voorlkomen, upgraden is altijd een ramp.
Dan zat er waarschijnlijk ergens een probleem ofzo, maar zo een samengestelde CD helpt toch in veel gevallen een hoop gezeur te voorlkomen, upgraden is altijd een ramp.