Poort in router open voor spel call of duty?

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
snoflico
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 sep 2008, 9:02

Poort in router open voor spel call of duty?

Bericht door snoflico »

Hoi hoi

Ik kreeg een vraag via mijn vriendin. Haar zoon speelt call of duty en heeft op zijn pc een (virtueel neem ik aan) server gemaakt om samen te spelen. Nu moet er in hun router een poort worden opengezet. Omdat ze dit zelf niet kunnen/begrijpen vroegen ze mij. Nu lukt me dat wel maar waar ik weinig inzicht in heb is of dit wel veilig is. Het gaat om poort nummer 28960.
Mijn vriendin is uiteraard bang dat men dan toegang via de router heeft voor andere zaken dan de bedoeling is. Ze hebben meerder pc's en op een andere pc regelt ze ook haar bankzaken. Haar zoon neemt het niet zo nauw met de beveiligingen en zet ook gewoon de virusscanner uit en vergeet hem weer aan te zetten. Aangezien ik zelf ook wel nieuwsgierig ben of zoiets wel/niet veilig is stel ik de vraag hier. Ik kan hier dan zelf ook weer van leren. Mijn eigen kids beginnen ook al met dit soort kreten te komen dus is altijd handig om hier wat meer van te begrijpen.
Ik hoor het wel.
Groetjes van Snoflico
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Poort in router open voor spel call of duty?

Bericht door Timelord »

Als je de poort forward, dan verwijs je een inkomend signaal naar 1 specifieke pc.
De pc van je vriendin is dus veilig in dat geval.

Als de router niet al te nieuw is, kun je de port ook laten forwarden door een programmaatje die
alles goed instelt in je router:
https://portforward.com/store/pfconfig.cgi

2 dingen:
een pc is voor de betere hacker nooit veilig.
T
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Poort in router open voor spel call of duty?

Bericht door MandersOnline »

Jaaa lastig, sommige virusscanners kan je enkel uit zetten met een apart wachtwoord weet niet wat ze gebruiken en ja een Firewall is nodig voor de verdere beveiliging.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
snoflico
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 sep 2008, 9:02

Re: Poort in router open voor spel call of duty?

Bericht door snoflico »

Oke dank je wel, dan zal ik er eens in duiken. En inderdaad te bang is ook niet goed.
Groetjes van Snoflico
Plaats reactie