partities maken

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
reddevel
Beginner
Beginner
Contacteer:

partities maken

Bericht door reddevel »

ik heb een nieuwe schijf van 300Gb waarop een besturingssysteem is geïnstalleerd (Windows XP home) en zou die willen indelen in partities zonder dat Windows uitvalt, ik ben ook in het bezit van partition magic 8. Nu heb ik enkele vraagjes;
vraag 1: Kan partition magic 8 300Gb aan om in te delen?
vraag 2: Zo ja moet ik dan de partitie (van 300 Gb) eerst verkleinen of gewoon andere patities bij maken?
groetjes reddevel :? :wink:
je bent nooit te oud om te leren

AMD athlon64 3400+/2048RAM/Hd 300Gb Maxtor + 750Gb Samsung /Windows XP Home/adsl dommel.com
andre
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door andre »

met partition magic moet dit zelfs beter kunnen als met Windows zelf, je zal zien dat als je het programma gaat gebruiken dat je van de 300 gig gewoon verschillende grootte schuiven kan maken en hij geef zelf de lettes aan de aangemaakte schuiven

veel succes
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Beste is inderdaad wel via Windows het bij de installatie te doen, maar nu is inderdaad de enigste optie om dat te doen met partition Magic van Symantec(voorheen van Powerquest).
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
reddevel
Beginner
Beginner
Contacteer:

partities maken

Bericht door reddevel »

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties, hierbij kan ik jullie mededelen dat het gelukt is. :lol:
groetjes reddevel :wink:
je bent nooit te oud om te leren

AMD athlon64 3400+/2048RAM/Hd 300Gb Maxtor + 750Gb Samsung /Windows XP Home/adsl dommel.com
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

kijk eens aan dat is mooi, heel veel succes er mee.

Voor een volgende keer als je een harde schijf hebt waar je nog XP op moet zetten dan even zelf aangeven dat je partities wilt maken, scheelt een hoop werk achteraf.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: za 12 mar 2005, 16:43Voor een volgende keer als je een harde schijf hebt waar je nog XP op moet zetten dan even zelf aangeven dat je partities wilt maken, scheelt een hoop werk achteraf.
Ik maak altijd alleen een (ruim bemeten) opstart partitie en laat de rest ongebruikt tot na de installatie van Windows XP Prof SP2 en maak dan, naar smaak, extra partities met behulp van Schijfbeheer (Deze computer > Rechtsklik > Beheren > Opslag > Schijfbeheer).

Jan.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ja Windows XP gebruikt zelf
wimmeke
Beginner
Beginner

Bericht door wimmeke »

hallo, ik wou even geen nieuw onderwerp maken dus ik heb het hierbij gezet omdat het een beetje aansluit ermee.
ik heb ook een nieuwe schijf van 80GB en heb mijn oude van 30GB nu op slave erbij gezet.
ik heb partition magic, maar zou gewoon willen weten wat de beste grootte is van partities en hoeveel partities je er best neemt.
ik dacht aan een partitie voor XP, een voor de programma's, een voor data, en dan nog een voor back-ups of zo. hoe groot maak ik die best.
en met welk programma kan ik makkelijkste een back-up maken van een partitie, ik wil bvb van Windows partitie een back-up maken die ik bij problemen later gewoon terug kan zetten bij problemen zonder Windows opnieuw te installeren.
mvg
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

10 tot 15 GB voor Windows Partitie, zelfde geld voor de partitie die je voor Back-up wil gebruiken.

De rest is een beetje afhankelijk van hoeveel Dingen je er op wilt zetten.

Tegenwoordig is de spoeling voor Back-up Software iets dunner geworden, maar een van de meest gebruikte back-up programma's is Norton Ghost van Symantec.
Plaats reactie