Beste Pieter,
ik kan de laptop weer gebruiken, ook is het beeldscherm beter, nog niet jofel want de letters lijken nog steeds wat uitgerekt, tenminste dat zegt mijn echtgenoot

(geen comp man), ik vind het nog wat wazig, ik heb dat aangepast, met het volgende ('t zegt je misschien niet zo veel....)
config scherm - beeldscherm - instellingen (staat trouwens op 256 kleuren , eerst had ik alleen de keuze uit 12 of 16 geloof ik) geavanceerd - NeoMagic tab. Op deze tab heb je twee schermpjes / het linker schermpje kan je LCD aanklikken (heb ik gedaan) en Uitbreiding (wat dat ook mogen zijn) die klik ik niet aan. Dat zorgt ervoor dat ik normale strakke letters zie. Alleen heb ik dan een brede zwarte rand om mijn bureaublad e.d. heen. Als ik de laptop uitzet en weer aanzet moet ik dat dus steeds opnieuw wijzigen. Ja ik heb op dat schermpje eerst toepassen en daarna op ok geklikt, maar dat helpt dus niet. Maar goed, het ziet er wel weer netjes uit.
Ik heb ergens een scherm voorbij zien komen, waar je verschillende soorten beeldschermen kon aanvinken, en ik dacht ook 2 verschillende laptop beeldschermen, ik heb toen laptop 1074 x 768 gekozen, en misschien is dat het probleem, nou ja, misschien kom ik er ooit nog eens achter haha. Voorlopig ben ik weer heel blij met mijn laptopje...
Zou ik hier ook win XP op kunnen zetten? Op de laptop bedoel ik, of is dat niet verstandig...
groet
Cobie (ben je heel erg dankbaar voor je hulp)