hdd 160gb

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

mijn broer heeft een harddisk gekocht via alie van 160gb als we hem formarteren zien we ook deze grote allen als we er iets op zetten komen we maar tot een 1 gb hoe kan dit , en hoe los ik dit op
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hdd 160gb

Bericht door MandersOnline »

Sorry voor de late reactie. Ik weet niet hoe de schrijf geformatteerd is, maar kan zo zijn dat die op een bepaalde manier geformatteerd is die een beperking heeft voor bestandsgrootte, en anders zou ik iets meer moeten zien wil ik het beter kunnen beantwoorden.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

Re: hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

hoi ga hem vandaag ophalen bij me broer en kuiken als ik hem ga formateren , het is externe hdd en merk onbekend via usb3 mijn systeem is win 10 met alle update's tot nu toe , zonder formateren zegd hij dat hij 131.071.676 groot is maar we krijgen er niet meer dan 1gb op gezet en dat klopt volgens mij niet
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

Re: hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

als ik hem formateer zegt 122TB en via ntfs (standaard) geef hij dit aan terwijl het een 160 Tb moet zijn ook geeft hij aan hem niet te kunnen formateren , en via exFAT standaard aangewezen groote doet hij hem wel formateren en heeft hij 131.071.901.696 k vrij
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hdd 160gb

Bericht door MandersOnline »

TB is een beetje groot, het is GB en dat die aangeeft dat er nog iets vrij is zou kunnen geen idee, soms wordt er ook een stukje gebruikt voor iets anders meen ik.
Dat hij het ene wel wil en het andere niet is wel een beetje apart. Handiger zou zijn als ik goed mee zou kunnen kijken en ik weet ook eerlijk gezegd niet wat de kwaliteit is van Alie. Kan ook gewoonweg defecte ellende zijn, is het een SSD of een meer ouderwetse HDD en is het een USB schijf, denk het haast wel.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

Re: hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

Ik denk een sas en tb werd aangegeven door Total Commander waar ik hem ook mee heb geformeerd
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

Re: hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

ssd denk ik toch aan het voormaat te zien me broer wist het niet meer
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hdd 160gb

Bericht door MandersOnline »

SSD en HDD kan je in beide zelfde formaat hebben, dit is vaak dan voor in een Laptop, al gebruiken ze daar nu nog kleinere chips in.

TB is Terabyte: 1.000.000.000.000 bytes.
Maar ondanks dat jij hem nu ook hebt geformatteerd is die nog steeds niet beter geworden, dat je er maar 1 GB op kan zetten?

Heb bijna het idee dat ik even mee moet kijken wat je doet en wat er gebeurd.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
joentje33
Beginner
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 13:20
Locatie: Hilversum

Re: hdd 160gb

Bericht door joentje33 »

MandersOnline schreef: zo 28 jan 2024, 17:51 SSD en HDD kan je in beide zelfde formaat hebben, dit is vaak dan voor in een Laptop, al gebruiken ze daar nu nog kleinere chips in.

TB is Terabyte: 1.000.000.000.000 bytes.
Maar ondanks dat jij hem nu ook hebt geformatteerd is die nog steeds niet beter geworden, dat je er maar 1 GB op kan zetten?

Heb bijna het idee dat ik even mee moet kijken wat je doet en wat er gebeurd.
mag moet je maar een pb sturen waneer we dat kunnen doen
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hdd 160gb

Bericht door MandersOnline »

Zo wil nog even afsluiten met het resultaat dat we hadden, de schijf geeft inderdaad aan dat die gigantisch groot is, maar dat is momenteel nog niet mogelijk zo groot en er is dus duidelijk iets mis met deze harde schijf, waarvan ik vermoed dat dit een USB SSD schijf was.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie