kan niks installeren geeft overal problemen mee!

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Elzaadje
Beginner
Beginner

kan niks installeren geeft overal problemen mee!

Bericht door Elzaadje »

Manders goedendag

Ben met een oude pc bezig Pentium 4 zit nieuwe HD in en nieuwe grafische kaart Aopen geforce 6600 265MB met 1,25Gig geheugen.
Alles geformatteerd maar het begint al met installatie van XP, ik heb tig kopieën liggen en nooit geen problemen gehad met installatie van Xp 32 bit pro
heb inmiddels Pliek Xp black edition etc etc maar bij de meeste geeft hij al problemen met installatie van XP
kan bestanden niet kopiëren en fout naar fout, ik heb inmiddels wel 5 verschillende DVD en CD spelers er ingezet om te zien of het niet lag aan een kapotte of slecht lezende DVD of CD speler en zelfs brander maar helaas problemen blijven.
Nu heb ik eindelijk Xp er redelijk werkend op maar toch met fouten maar werkend gelukkig maar merk nu dat ook na downloaden van programma`s ik de zelfde problemen krijg.
Programma`s corrupt na downloaden, drivers grasfichekaart corrupt naar diverse keren downloaden. Adobe reader wil niet installeren etc etc.
Bij alles wat ik maar wil installeren krijg ik fout meldingen of corrupte installatie meldingen, heb ik nog nooit meegemaakt.
Krijg dus niks geïnstalleerd verder, geen virusproggie niks.
Ik heb inmiddels wel 8 x een andere versie XP geprobeerd maar helaas bij allemaal blijven de problemen aanhouden.
Er zit verder niks op dan XP want zelf office 2003 wil hij niet installeren vanaf cd, ook hier fout na fout en kapt hij af.
Heb nu wel pliek XP met SP3 er op.....

Word er langzaam gek van en duurt niet lang of hij gaat raam uit whaaaaaaa help a.u.b
Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Als het niet aan je CD's ligt, niet aan de spelers ligt, misschien de bekabeling nog of heeft de harde schijf een defect misschien?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

De HD komt uit een andere computer zonder problemen en is nu meerdere malen geformatteerd ook, maar ook als ik programma's vanaf internet installeer zoals Adobe reader krijg ik fout op fout en wil hij niet eens verder met installeren.

Kan het iets zijn vanuit Bios, misschien deze een keer upgraden?

Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bios lijkt me niet bepaald de reden ik zoek dan eerder het probleem in het moederbord, maar bios kan je doen.
Stannieman
100+ Poster
100+ Poster

Bericht door Stannieman »

ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger (of toch bij een via mobo van 1994) stond er in het boekje van de mobo een lijst met merken van hd's en die hadden niet allemaal dezelfde jumper configuratie, misschien daar iets mis
en is de hd goed herkend/ingesteld in de bios?

k weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben maar krijgt je voeding het getrokken?
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

het is een Pentium 4 en er zat een 40 gig HD in, deze werkt niet goed of althans maakte te veel herrie en ik heb uit een andere draaiende computer een 1,5 jaar oude 80 gig Seagate er in gedaan en die word gewoon netjes herkent.
De computer draait nu eindelijk en ook internet werkt maar krijg verder totaal niks geïnstalleerd.
Of zou het toch komen doordat er tijdens Windows installatie bestanden miste of niet goed gekopieerd werden ook andere programma's niet werken?
Wel vreemd als je dus een Adobe reader vanaf internet laat installeren of AVG vanaf je HD of internet en het werkt gewoon niet,
Ook zelfde problemen gehad met me drivers van me grafische kaart Aopen 6600 256MB van de nVidia site gedownload maar installeren ho maar.
Op zich werkt de computer nu maar kan niet verder met installaties van office, virusprogramma's etc etc want geeft op alles fout meldingen.

zelfs op uitpakken van een RAR bestand krijg ik error of bestand corrupt.......
Shoot me, iemand kopen als uitdaging?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Er zit een IDE schijf in dat is die 80 GB en die grote schijf is een SATA schijf dat is van na 1994
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

De oude was een maxtor 40GB D740x-6L
de andere HD is inderdaad een Seagate Barracuda 80 gig Ultra ATA die er nu in zit.
Moet ik dan de jumper veranderen?
Hij staat nu op cable select 2de jumper van links, zou het daar in kunnen zitten en hoe krijg ik dit nu wel goed dan?
andere jumper, andere kabels? of bios instellen?

Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Enigste is nog kabels Jumpers zijn niet van toepassing.
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

vond nog Ata kabels in de computer, heb deze nu aangesloten en zal morgen eens kijken wat hij doet, kan me toch niet indenken dat het daar inzit?
Dan zou hij toch of niks of alles doen en niet een beetje?

Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ja onnodig aansluiten hoeft niet, maar die ene Ultra zal wel op ATA zitten.
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

Nou het weekend nog aan het stoeien geweest, Pliek XP en nog andere XP versies er overheen gezet maar geen van alle willen installeren zonder enige fout meldingen, nu zelfs me oude vertrouwde XP Pro SP2 er op gezet maar ook met installeren diverse bestanden niet kopiëren maar wel installatie af kunnen maken maar na update Windows wou hij niet meer normaal opstarten en bleef maar achter elkaar opstarten.
Tevens kan ik na welke XP versie ook nog steeds niks of nauwelijks installeren.
Snap er toch helemaal niks van dat geen enkele proggie bijna te installeren is op deze computer.
blijft ook bij uitpakken of installeren fouten aangeven in de files of corrupte database etc.

Wou nog een bios upgrade doen maar die is me iets te ingewikkeld bij deze firma.

American Megatrends
Ik heb een Ami Bios MS6566 Board met nummer 62-1000-001169-00101111-040201-i845-1i845000
Versie 1.50 volgens mij van Paradigit.
Kan iemand daar hulp mee verschaffen of een flash upgrade voor dit bord, volgens mij is de laatste uit 2001.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Als ik het goed zie is het een MSI moederbord, als je eens de oude opstelling terug weet te zetten en dan de MSI update tool gebruikt?
Elzaadje
Beginner
Beginner

Bericht door Elzaadje »

Ik ben er al uit, probleem zat hem in de nieuwe geheugen module.
geheugen viel weg waardoor er fouten ontstonden, nieuwe module en de computer doet het weer goed.

Bedankt voor alle reacties

Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

waar geheugen toch voor kan zorgen he.
Plaats reactie