ik weet normaal hoor je niet veel van mij ..... maar als de problemen komen ....
voor te beginnen had ik kortlings wat problemen met de harde schijf !
na wat testen bleek de harde schijf een beetje aan zijn eind van zijn levensduur te zijn !
bij deze heb ik al ondertussen een nieuwe gekocht .... en vanaf hier beginnen de problemen
mijn 1ste harde schijf (master) IDE1 is maxtor 120Gig dus de oude
2de harde schijf Western Digital 250Gig (slave) IDE1 gesplitst in 2 parities
en nu staat momenteel XP geïnstalleerd op de 1ste schijf en op de 2de schijf paritie 1, daar staat ook XP op
wat blijkt nu
als ik opstart met de oude schijf (120gig) kan ik alle schijven lezen en geen problemen dus !!!
als ik met de nieuwe schijf opstart(250gig partitie 1) dan kan ik wel op alle schijven lezen maar op de 2de partitie staat al mijn programma's en hij ziet ze staan ..... maar geeft bijna op alles fouten wat ik met de andere harde schijf niet heb ????
uit armoe moet ik alle gegevens overzetten als ik opstart met de 1ste schijf en alle gegevens overzetten naar die 1ste partitie van schijf 2, dan pas kan ik er mee werken

en moet af en toe ook CHKDISK uitvoeren voor het herstellen van fouten op die 2de partitie, blijkbaar als ik ze heb willen lezen met het nieuwe XP systeem schijf 250gig
iemand daar raad over ????? alvast dank bij voorbaat