ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad .. en hoop dat jij of iemand op dit forum mij verder kan helpen
ben z'n beetje vanaf 1 januari iedere avond wat aan het proberen met dit systeem , maar ik ben nog niet veel wijzer geworden
de gegevens:
het is een Pentium 4 , 3.0 GHz dual processor op een Intel 875 bord
zit 450 wat voeding in
de videokaart is een Asus n6600 gt nVidia ( AGP )
1 x 200 gig western d harde schijf
1 x 250 gig western d harde schijf
een creative 24 bit geluidskaartje
na instal van win XP pro sp1 heb ik sp2 ( originele cd ) erover heen gezet
daarna de nieuwste moederbord drivers geïnstalleerd
daarna de nieuwste videokaart drivers geïnstalleerd ( wel die van nVidia en niet van Asus, want daar kon ik ze niet vinden )
ter info, heb alle drivers en sp2 geïnstalleerd zonder geïnstalleerde antivirus progjes ( dit scheen ook wel eens een probleem te kunnen zijn, maar is dus in dit geval uitgesloten )
na de instal wilde ik need for speed mw spelen en had ik allemaal strepen en vervormde graphics op mijn scherm ( een gewone 17 inc crt )
ben toen met de drivers van mijn video kaart aan de gang gegaan, dus weer verwijder met driver cleaner in veilige modus en toen weer opnieuw geïnstalleerd, maar het mocht niet baten ....
heb toen de directx tool geprobeerd ( start - uitvoeren - dxdiag ) en toen de 3d check gedaan
nou, de blokken zie ik keurig draaien !!!
alleen lijken de blokken wel gevuld met cola, er zitten allemaal blokjes in?
in 8 worden het strepen en in 9 ook?
heb nu XP media 2005 geprobeerd, maar de problemen blijven
alleen nu zag ik , bij eigenschappen van mijn videokaart tot mijn stomme verbazing dat de locatie nu ineens is: PCI bus 1 apparaat 0 functie 0?
terwijl deze gewoon in mijn AGP slot zit!
nu komt het service pack 2 gedeelte van dit, lange verhaal.
ik heb op een gegeven moment opnieuw Windows XP pro SP1 geïnstalleerd, en toen heb ik SP2 overgeslagen.
heb toen de drivers van mijn moederbord geïnstalleerd, en de drivers van mijn videokaart en wat denk je.
draaien als een tierelier!
toen om te proberen ff need for speed mw geïnstalleerd, en op de zwaarste grafische stand gezet.
hij deed het perfect !, dus aan de videokaart kan het gewoon niet liggen
heb toen de video kaart in mijn oude p4 1.8 GHz gezet en daar draait hij wel goed op ( dit is wel een XP pro SP2 systeem!)
ik snap er echt geen bal meer van, en hoop dat er iemand is die me verder kan helpen!
Alvast bedankt voor de moeite
Groeten
Doc