printer canon s 450

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
maitre
100+ Poster
100+ Poster

printer canon s 450

Bericht door maitre »

Hoi Pieter, Ik heb een vreemd probleem met de printer. Hij heeft het altijd goed gedaan. Nu hebben we voor het eerst 2 cardritch laten vullen en ik weet niet of het daar aan ligt. (zwart en rood). Toen ik wilde printen deed hij alleen zwart. Heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik bruinrood als ik geel print. Kortom geen normale kleuren meer. Heb jij een idee waar dit aan kan liggen??. Groetjes
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Controleer eerst even of de inkt goed zit.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
maitre
100+ Poster
100+ Poster

Bericht door maitre »

nou de inkt zit het zelfde als altijd. Heb alle testproeven gedaan maar hij print niet normaal af. Als ik iets in kleur print is alles licht paars.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

dan is denk ik toch met het aanvullen iets mis gelopen ofzo
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Bij sommige inkjet printers heb je losse potjes (veel Canon typen) met inkt die in een spuitmond eenheid worden geplaatst en bij sommige heb je potjes met inkt waarin de spuitmondjes zijn opgenomen (b.v. HP).

Bij de typen waarbij de spuitmondjes in een apart deel zijn ondergebracht is het nog noodzakelijker dan bij het HP-systeem om regelmatig af te drukken (met alle kleuren zw, bl, ro, gl) om die kanaaltjes open te houden. Als je langere tijd niet afdrukt - en dat verschilt nogal per merk en type - gaan die inktkanaaltjes verstoppen door uitdrogen van de inkt. Soms kun je dat nog oplossen met behulp van reinigen vlg. het driverprogramma, soms wil aanvullend weken op een drijfnat stukje keukenrol papier en dan weer reinigen een beetje helpen maar meestal is het einde oefening.

Kijk goed uit: als je met zo'n los spuitmondjes onderdeel werkt kun je het apparaat meestal beter vervangen dan een nieuw spuitmondjes stuk te kopen: het spuitmondjes onderdeel is gewoonlijk duurder dan een nieuwe printer!

Jan
Plaats reactie