printer canon s 450
Moderator: MandersOnline
printer canon s 450
Hoi Pieter, Ik heb een vreemd probleem met de printer. Hij heeft het altijd goed gedaan. Nu hebben we voor het eerst 2 cardritch laten vullen en ik weet niet of het daar aan ligt. (zwart en rood). Toen ik wilde printen deed hij alleen zwart. Heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik bruinrood als ik geel print. Kortom geen normale kleuren meer. Heb jij een idee waar dit aan kan liggen??. Groetjes
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
dan is denk ik toch met het aanvullen iets mis gelopen ofzo
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Bij sommige inkjet printers heb je losse potjes (veel Canon typen) met inkt die in een spuitmond eenheid worden geplaatst en bij sommige heb je potjes met inkt waarin de spuitmondjes zijn opgenomen (b.v. HP).
Bij de typen waarbij de spuitmondjes in een apart deel zijn ondergebracht is het nog noodzakelijker dan bij het HP-systeem om regelmatig af te drukken (met alle kleuren zw, bl, ro, gl) om die kanaaltjes open te houden. Als je langere tijd niet afdrukt - en dat verschilt nogal per merk en type - gaan die inktkanaaltjes verstoppen door uitdrogen van de inkt. Soms kun je dat nog oplossen met behulp van reinigen vlg. het driverprogramma, soms wil aanvullend weken op een drijfnat stukje keukenrol papier en dan weer reinigen een beetje helpen maar meestal is het einde oefening.
Kijk goed uit: als je met zo'n los spuitmondjes onderdeel werkt kun je het apparaat meestal beter vervangen dan een nieuw spuitmondjes stuk te kopen: het spuitmondjes onderdeel is gewoonlijk duurder dan een nieuwe printer!
Jan
Bij de typen waarbij de spuitmondjes in een apart deel zijn ondergebracht is het nog noodzakelijker dan bij het HP-systeem om regelmatig af te drukken (met alle kleuren zw, bl, ro, gl) om die kanaaltjes open te houden. Als je langere tijd niet afdrukt - en dat verschilt nogal per merk en type - gaan die inktkanaaltjes verstoppen door uitdrogen van de inkt. Soms kun je dat nog oplossen met behulp van reinigen vlg. het driverprogramma, soms wil aanvullend weken op een drijfnat stukje keukenrol papier en dan weer reinigen een beetje helpen maar meestal is het einde oefening.
Kijk goed uit: als je met zo'n los spuitmondjes onderdeel werkt kun je het apparaat meestal beter vervangen dan een nieuw spuitmondjes stuk te kopen: het spuitmondjes onderdeel is gewoonlijk duurder dan een nieuwe printer!
Jan