Wit tussen woorden

Algemeen over alle versies van Office.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
zoekertje
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 14 jul 2004, 22:06

Wit tussen woorden

Bericht door zoekertje »

Als ik een document in word op uitvullen zet dan komt het wel eens voor (en zeker als ik er kolommen van maak) dat er te veel wit tussen de woorden is. Je krijgt dan een lelijk effect. Het helpt soms als je het hele document (handmatig) doorloopt en woorden afbreekt.
Maar is er nog een andere (makkelijkere) manier om dit op te lossen?

Met dank,

zoekertje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Als ik het me goed herinner zat er vroeger in Word Perfect dat was de grootste jongen vroeger van zo een pakketje als Word die had de optie van woorden afbreken, nou herinner ik me ook dat er in Microsoft Word zoiets zit, even in de opties rondsnuffelen zou een oplossing zijn, maar welke versie van Word gebruik je??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
tinkaa
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 04 aug 2004, 16:35
Locatie: lelystad

Bericht door tinkaa »

Als je office XP gebruikt kun je bij opties en dan tabblad compatibiliteit een vinkje zetten bij regelafbrekingregels gebruiken, ik hoop dat je daarmee het probleem hebt opgelost.
photoshoppen is mijn hobby.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Dit kun je ook aanzetten bij 2003, nou weet ik dat 2000 vrijwel identiek is aan de XP/2002 versie dus kan het op die manier ook daar :)
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Word 2000 afbreken is volgens mij hier te vinden (niet 100% zeker want ik heb het verplaatst in het menu Extra omdat ik het zo onhandig vond daar steeds naar toe te gaan):

Extra > Taal > Woordafbreking.
Ik weet het, het is een rare plaats, maar daar staat het nu eenmaal.

Kun je op automatisch of handmatig instellen. Ook op hoeveel mm vanaf de marge wordt afgebroken kun je instellen. Ik stel meestal in op 0,5 mm (standaard is 6,3 of wel een vierde inch).
Woordafbreking werkt slecht in Word (in elk geval tot Office 2000). Soms heb je de zaak automatisch afgebroken maar springt alles terug op niet-afgebroken als je afdrukt :evil: .

Jan
zoekertje
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 14 jul 2004, 22:06

Bericht door zoekertje »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad word 2000.

Uiteraard heb ik alle reacties tot nu toe geprobeerd maar, geen enkele bevredigende oplossing. "Hij" blijft slecht afbreken. Sterker nog: ik heb woord afbreking aanstaan en kan daarna handmatig verscheidene woorden (beter) afbreken wat weer tot gevolg heeft dat andere woorden opschuiven en dus midden in de zin staan met een afbreekstreepje doordat alles opschuift.

Blijf openstaan voor suggesties!
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

zoekertje schreef: za 07 aug 2004, 16:52"Hij" blijft slecht afbreken.
Tsja, dat schreef ik al. Waarschijnlijk een slordigheid van de NL-vertaling / programma aanpassing want in het Engels schijnt het wel goed te gaan :twisted: :ugeek:

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja als het een foutje is geweest kan je even kijken of je alle Updates voor je Office hebt!!!
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Het zou mooi zijn als dat in een update werd hersteld. Helaas sinds ik werk met Word (al vanaf versie 3 met Word = meer dan 10 jaar geleden) en het is nog nooit goed geweest. Soms gaat het goed, meestal niet.

Een in dit opzicht sombere

Jan
Plaats reactie