windows opnieuw installeren

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Windows opnieuw installeren

Bericht door water »

Hoi Pieter,
Wil Windows XP opnieuw installeren omdat er geregeld iets niet lekker loopt. Ook de cd rom drive gaat niet iedere keer open. Nu wil ik Windows opnieuw installeren vanaf cd rom drive (de tweede, schrijver) maar dat lukt niet. Bootseq. staat op 1 cd rom - 2 diskette - 3 hard disk.
Kun je me verder helpen.???
Groetjes
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

Wat ik uit je verhaal begrijp gebruik je als cd-rom speler je brander. Heb je ook een gewone vd-rom speler in je kast hangen?? Zo ja, stop daar je installatie cd eens in.
Heb je ook wel op het moment dat erom gevraagd werd op een willikeurige toets geklikt om op te starten vanaf cd???
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

Ja, die heb ik, maar die gaat maar zelden open (weigert gewoon)???
Wat je tweede vraag betreft, dacht ik wel. Opstarten vanaf cd, dan start hij daar toch ook mee op, of niet dan?
Alvast bedankt, ook voor je vorige antwoord. Groetjes
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

Met een paperclip is de lade van de cd speler te openen, daar zit een gaatje voor in gemaakt.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

Dat weet ik, maar dan gaat hij ook niet meer toe. Het heeft volgens mij iets te maken met ATAPI.SYS?
Maar toch bedankt voor je reactie.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Even meerdere antwoorden.

Paperclip is inderdaad een optie om hem te openen, moet soms wel even lastig pieleken zijn.

Die ATAPI.SYS heeft niks met opstarten van CD te maken dat staat in je bios geregeld.

Opstarten van cd ja dat kan zoals al gemeld moet er dan gedrukt worden op een toets als er om word gevraagd, maar als dat niet komt vraag ik me af is het een originele cd of een kopie/geslipstreamde CD.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

De orginele Windows XP prof. cd van Dell. Ik verwacht dat het aan bepaalde software ligt, dat die lade niet iedere keer opengaat. Maar doe ik de lade met een paperclip open en dan de cd erin, en dicht duwen. Dan nog start hij daar niet mee op, maar het lampje blijft branden, en gaat dan zelf weer naar c: (de harde schijf). Nog een idee, maakt niet uit wat want ik ga Windows toch opnieuw installeren. Groetjes
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

PC uitschakelen en even de kabel los halen van je cd player die niet goed werkt, dan ziet Windows je andere cd/schrijver.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat lsc2000 zegt zeker doen, maar als CD lade niet open gaat voordat er iets met Windows gebeurd ligt het niet aan drivers, maar is het de hardware...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

Sorry, maar hoe maak ik die kabel los (welke). Geeft dit verder geen probleem?
Toch heb ik het idee dat het te maken heeft met bepaalde software. Wel verwijderd maar toch.

Foutenlogboek
Datum - Tijd Bron Beschrijving

zaterdag 9 december 2006 sptd Het stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevensstructuren voor .
zaterdag 9 december 2006 Cdrom Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\CdRom4.
zaterdag 9 december 2006 Cdrom Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\CdRom4.
zaterdag 9 december 2006 atapi Het apparaat \Device\Ide\IdePort1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Sorry, maar ik ben radeloos, als het opnieuw installeren van Windows niet meer lukt. Groetjes, hoop dat iemand mij kan helpen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

In de kast zitten meerdere Kabels 2 om precies te zijn voor elk apparaat. de stroom en de data kabel los halen is de beste methode.

Wat je als enigste nog kan doen is de betreffende cd-romstations verwijderen en opnieuw laten detecteren.

Welke software is het die verwijderd is?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

cd rom stations verwijderen, (hardware verwijderen) heb ik al eens gedaan. Maar helpt niet.
Programma's: nero, alcohol, clone cd/dvd. Allemaal verwijderd, maar nog steeds geen resultaat.??? Als ik de computer opstart vanaf cd, dan blijft het groene lampje van de cd drive branden en denkt hij dat er iets in zit, maar zit niets in.
Met die kabels loshalen van cd rom drive kan daar niets mee fout???
Groetjes en bedankt voor je hulp?
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

Volgens mij is je cd romspeler defect.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

Het zou kunnen maar lijkt mij toch onwaarschijnlijk. Heb dit probleem ooit eerder gehad, toen lag het ook aan software (alcohol???). Maar deze heb ik ook nu allemaal verwijderd.
Heeft er nog iemand een idee?????
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Bericht door water »

Nog een vraagje: kan ik de computer instellen, dat hij opstart vanaf cd rom writer i.p.v. cd rom player???
Plaats reactie