Nieuw probleempje

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Nieuw probleempje

Bericht door remmy111 »

De computer waar ik het over had in "Win32 bestand" heb ik nu op de rails. Dacht ik! Ik heb er een oudere versie van office opgedraait en wat andere programma's en dacht klaar te zijn. Ik schakelde de computer uit en ging douchen. Toch hoorde ik het startmelodietje van XP. Ik dacht dat ik per ongeluk voor herstart gekozen had maar dat bleek niet zo! Hij blijft opstarten nadat ik hem uitschakel. Ik heb nog wel op het forum gezocht maar niets over dit onderwerp gevonden.
Sorry dat ik je alweer lastig val met een vraag.
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Re: Nieuw probleempje

Bericht door marcelv1 »

Heeft te maken met energie eigenschappen.

Kijk maar even daar en in je bios.
Groetjes,

Marcel :geek:
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw probleempje

Bericht door remmy111 »

Nu ben ik altijd een beetje rillereg als ik in de bios moet zijn. Ik had in de bios al de geintregreerde geluidskaart uitgeschakeld. Die was kaduk en ik heb er een kaartje bijgeplaatst (ook van Intel). Nu ben ik wel zover dat ik er achter ben dat het probleem door dat geluidskaartje veroorzaakt word. Haal ik het eruit is het probleem over maar zogauw ik het erin zet is het probleem er weer. Ik heb zelfs geprobeerd een andereIRQ aan de nieuwe kaart toe te wijzen maar dat mocht ook niet baten. Trouwens, hoe en voor wat moet ik kijken bij energiebeheer?
Groetjes Peter
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw probleempje

Bericht door MandersOnline »

mogelijk staat er een optie aan dat die kaart je PC mag opstarten.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw probleempje

Bericht door remmy111 »

Bij energiebeheer zie ik niets waarvan ik zou zeggen dat het verkeerd staat. Ik heb maandagavond enkele uren met de professionele HP-helpdesk gechat en van alles uitgeprobeerd maar het mocht niet baten. Ze konden precies zien wat voor moederbord ik had. Ik hoorde er eigenlijk niet thuis want het is niet voor particulieren bedoelt maar ze vonden het een interessant probleem. Op het einde na vele wijzigen in onder andere de Bios terug op standaard gezet en adviseerden ze mij om de "CMOS te clearen" en de Bios te flashen met een nieuwe. Die heb ik al van ze binnen gekregen. Maar ik hoor verhalen dat het erg risicovol is om het te doen en dat je met een dooie comp. kan blijven zitten!
Is het jou bekend hoeveel risico het heeft?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw probleempje

Bericht door MandersOnline »

Jaaa het kan problemen opleveren, ik weet niet hoe je de boel wil gaan Flashen, hoe het stukje software werkt, ik heb al vaak zat me bios bijgewerkt, maar vaak met een standaard Executable die de boel via Windows Update, maar ook met floppy's. Er zit zeker een risico aan en dan geheel als je de verkeerde versie hebt dan kan je het goed naar de ratsmodee helpen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw probleempje

Bericht door remmy111 »

Had het mijn eigen comp. geweest dan had ik er geen problemen mee maar deze isvoor een meisje van 15 jaar bedoelt die er volgens haar moeder erg naar uitkijkt. Ik denk niet dat het haar wat uitmaakt dat ze de comp. via de powerknop moet uitschakelen als dat al gebeurt. Dus ik moet de de verstandige keuze maken en hem afleveren met dat kwaaltje!
groetjes Peter
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw probleempje

Bericht door MandersOnline »

dat moet niet het grootste probleem zijndan. succes er mee.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Nieuw probleempje

Bericht door Timelord »

Kijk eens of er iets staat van LAN of netwerk bij je bootopties en zet die eens uit.

Alles disablen behalve je harddisk.

Probeer eens, indien mogelijk, om de geluidskaart in een ander slot te stoppen.

Anders voor 15 euro een nieuw geluidskaartje kopen.

Of misschien heb ik er nog wel eentje liggen, moet ik vanavond even kijken.
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw probleempje

Bericht door remmy111 »

Samen met de HP-helpdesk heb ik dat allemaal al geprobeerd. Ik had een geluidskaart van een andere comp. geprobeerd maar het zelfde resultaat. Ik heb de comp. gisteravond afgeleverd bij dat meisje en ze was er dolblij mee en ze zat even later aan de chat met haar oordopjes voor de muziek. Dat aparte uitzetten was haar zo geleerd en kon haar niets schelen.
Ach, weer een blij mens. Daar doen we het toch voor!.
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Nieuw probleempje

Bericht door Timelord »

Niet alleen in de BIOS, ik meen ook bij de beeldscherminstellingen kun je instellen dat de lankaart je pc uit de slaapstand mag halen.

Volgens mij moet je het toch in die richting zoeken.

Andere optie: bezorg jezelf een livecd van Linux, start daar mee op (je krijgt dan een bureaublad net als Windows)
en sluit dan eens af. Heb je het dan ook ?

Het zou wel eens aan Windows zelf kunnen liggen.
Plaats reactie