XP blijft bij het afsluiten hangen

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

Ik heb het forum al doorzocht, want volgens mij heb ik al eens iets hierover gelezen, maar ik kan het niet vinden :cry: ....dus ik lanceer mijn vraag dan nog maar een keer..... Als ik mijn pc (win XP) wil afsluiten en dan kies voor slaapstand, dan sluit ie de ene keer keurig netjes af, gelijk zonder te morren, maar de keer daarop bijv. blijft ie hangen in het gedeelte dat Windows aan het voorbereiden is om af te sluiten, in het begin dacht ik nog, dat het wat langer duurde is niet zo erg (nou ja, ik heb sinds een maand weer een "schone" hd -geformatteerd en opnieuw alles erop gezet wat nodig was- , maar alles is dan gewoon vastgelopen, de muis doet niets meer, en dan moet ik hem helemaal uitzetten...... Wil ik hem dan weer opstarten, dan doet ie het gewoon niet. Ik heb geen idee waar dit probleem zit, dus vandaar dat ik al op het forum aan het zoeken was. Het zal wel iets simpels zijn, maar ik kan het niet vinden......

groetjes
Cobie Stooker :|
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door MandersOnline »

Cobie ik denk dat je even moet zoeken naar drivers of te wel stuurprogramma's voor je stukken hardware soms wil dit juist de problemen oplossen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

Hoi Pieter, moet ik dan van alle hardware de drivers/stuurprogramma's opnieuw erop zetten? het is bijv. erger als ik mijn externe harde schijf aan heb staan, maar nu doet hij het ook als die uit staat..... ik heb eigenlijk weinig hoeven te installeren, want win XP zocht het zelf allemaal, maar ja of dat het juiste is, waag ik nu te betwijfelen.... ik hoef toch niet weer opnieuw te formatteren he? dat was zo'n giga klus, vooral om alles er weer op te zetten.....
ik ga eens even op zoek naar stuurprogramma's van mijn externe schijf en de muis.... oh, ja en ik heb er nog 4 extra usb 2.0 hubs op zitten.... ....

ik ben wel weer even zoet denk ik :roll:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door MandersOnline »

Cobie als je heel veel apparaten aangesloten hebt zoals die USB hubs gooi die eens los.

De drivers van de hardware die ik bedoel is de interne hardware van je videokaart, je moederbord en alle dingen die er allemaal in zitten.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door Jan_Kol »

Cobie,

Dat slaapstand verhaal van XP is een nogal vaag gedoe. Ik heb het er te langen leste maar afgegooid indertijd. Soms kwam het niet eens te voorschijn bij het afsluiten. Ook bleef de zaak vaak hangen tijdens het in de slaapstand zetten. Het enige wat dan nog hielp was de aan-uit-knop meer dan 4 seconden indrukken tot de PC helemaal uit ging. Daarna startte de zaak wel weer normaal bij mij. De keren dat het wel werkt was handig, dat geef ik toe.

Nu bij Vista heet het opeens sluimerstand (slaapstand bestaat ook nog maar dan blijft de computer een beetje aanstaan ofwel gat niet helemaal uit zoals ik verwachtte op grond van de XP-ervaringen). Bij Vista werkt het een klein beetje beter maar b.v inloggen op een ander netwerk vergt toch weer een volledige herstart; op zich niet onlogisch want dit zijn zaken die tijdens het opstarten van een computer worden bekeken en geactiveerd.

Kortom: de slaapstand in XP is niet probleemloos en onder Vista is het iets minder maar ook niet optimaal zoals wordt gesuggereerd.

Jan
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

MandersOnline schreef: do 10 jul 2008, 7:04 Cobie als je heel veel apparaten aangesloten hebt zoals die USB hubs gooi die eens los.

De drivers van de hardware die ik bedoel is de interne hardware van je videokaart, je moederbord en alle dingen die er allemaal in zitten.
Hoi Pieter, die usb hubs zitten op een kaart in de pc, moet ik die helemaal eruit halen dan? enne die drivers haal ik gewoon van het internet of zo....pff weet niet eens wat voor videokaart er in zit.... ga ik dat eerst maar eens even uitzoeken.....

bedankt voor de hulp

groet
Cobie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

Jan_Kol schreef: do 10 jul 2008, 11:30 Cobie,

Dat slaapstand verhaal van XP is een nogal vaag gedoe. Ik heb het er te langen leste maar afgegooid indertijd. Soms kwam het niet eens te voorschijn bij het afsluiten. Ook bleef de zaak vaak hangen tijdens het in de slaapstand zetten. Het enige wat dan nog hielp was de aan-uit-knop meer dan 4 seconden indrukken tot de PC helemaal uit ging. Daarna startte de zaak wel weer normaal bij mij. De keren dat het wel werkt was handig, dat geef ik toe.

Nu bij Vista heet het opeens sluimerstand (slaapstand bestaat ook nog maar dan blijft de computer een beetje aanstaan ofwel gat niet helemaal uit zoals ik verwachtte op grond van de XP-ervaringen). Bij Vista werkt het een klein beetje beter maar b.v inloggen op een ander netwerk vergt toch weer een volledige herstart; op zich niet onlogisch want dit zijn zaken die tijdens het opstarten van een computer worden bekeken en geactiveerd.

Kortom: de slaapstand in XP is niet probleemloos en onder Vista is het iets minder maar ook niet optimaal zoals wordt gesuggereerd.

Jan
Hoi Jan, ik heb eigenlijk nooit problemen met de slaapstand gehad, het begon pas nadat ik mijn harde schijf geformatteerd en opnieuw Windows XP erop had gezet, en ook niet direct maar na verloop van tijd..... Ik heb wel iets veranderd om hem sneller op te starten en af te sluiten.......iets op 200 gezet wat op 200000 stond geloof ik, zou ik even moeten nakijken wat dat ook al weer precies was......

Ik kan hem beter gewoon helemaal uit zetten steeds, maar dan moet ik steeds weer avg8 handmatig opstarten, want die weet dan niet meer dat hij updates moet binnen halen...... nou ja, misschien moet ik eerst maar eens die drivers gaan zoeken....... O, ja en de systeem herstel werkt ook niet meer om de een of andere reden.....ik kan hem niet terugzetten naar een datum toen alles het nog gewoon deed..... is ook wel lastig....

bedankt voor de reactie.

groet
Cobie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

Hoi, ik heb AVG8 betaalde versie van de pc afgegooid, en opnieuw avg8 free gedownload en geïnstalleerd, en het probleem is nu over......pff zo simpel, maar je moet er maar opkomen..... :)
groet en bedankt allemaal
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door MandersOnline »

helemaal mooi, betaalde versie is dus niks?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ligt misschien ook wel aan mijn pc. Het is wel vreemd dat de gratis versie echt totaal geen problemen meer geeft. Ik ga wel proberen om die gratis versie te registreren met mijn licentie, maar nu mijn systeem herstel het weer doet, kan ik het altijd weer terugzetten hoopt ik....
:) Ik begrijp alleen niet dat die betaalde versie zoveel problemen geeft, niet alleen met het besturingssysteem, maar ook met andere app. Alles doet het nu ineens weer.....echt onbegrijpelijk voor mij...

groetjes
cobie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door MandersOnline »

De gratis versie is minder uitgebreid dus het kan zijn dat een extra stukje van de betaalde versie wat blokkeert in jou PC.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za 25 dec 2004, 13:18
Locatie: Space
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door JOHNX »

https://mandersonline.nl/wxp/tip001

kijk even hier en je afsluit probleem is over ik gebruik deze al tijden met dank aan Pieter !! :D
Do not stand at my grave and weep i am not there, I do not sleep.
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

helemaal geweldig
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door MandersOnline »

Waarom denk ik zelf daar niet aan.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: XP blijft bij het afsluiten hangen

Bericht door cobiestooker »

ach Pieter, daar heb jij het veulste druk voor toch? ;) hihi, grapje hoor, ik heb daar al eens eerder rond geneusd maar dit was me dus nog niet opgevallen..... fijn die oplettende mede forumgangers.....

groet
cobie
Niets sterkt het ego zoals gelijk hebben.
-Eckhart Tolle-
Plaats reactie