kenmerken dyslexie.(is niet ff enkel moeite met leze enz;

Hier kun je je voorstellen of leuke gesprekken beginnen.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
lidy
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 17:32
Locatie: groningen

kenmerken dyslexie.(is niet ff enkel moeite met leze enz;

Bericht door lidy »


Hoe werkt dyslexie?

Ron Davis ontdekte dat dyslexie meestal te maken heeft met beelddenken en desori
:?: lidy :idea: :roll: :D
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Whoooo Echt eng, bijna alles klopt hoor, niet normaal word er zelfs een beetje bang van :shock:
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lidy
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 17:32
Locatie: groningen

isse nie eng :)

Bericht door lidy »

hoewel ik destijds ook eerst best " schrok"

ook die desorientasie sores en dan ook nog inkonsekwent wrrrrr .. zoooooo bekend:(
ennuh onder "druk" enz verergeren deze dinge ook nog :oops:

das nu net nog enige waar ik ook nu nog over 'struikel' ... men meent je zo vaak goed te kenne, zelfs in vrienschappe van soms jare... men heeft geen idee hoe lastig het is, als je zelf gwoon WEET hoe het zit enz...en hoe veel moeite je soms al doet om alsnog begrepe te worde... vergeet nog steeds vaak ook bekenden ff te melde over deze dyslexie! soms ook geeeeeeeeeen puf meer ervoor hihi...

erge is: hoe meer moeite ik dan doe om alles beter uit te legge, men twijfelt aan me oprechtheid en meent dat ik me "verdedig" en erger soms nog: me verschuil achter het beetje erg dyslecties zijn :evil:

oke...uitijndelijk boeit ut me steeds minder en minder of iemand me wel of nie glooft...toch op kwetsbare momenten in echte privésfeer enz raakt het me helaas toch nog :oops: :?

blijve soort valkuile helaas... zo merk ik ook dat ik hier op forum nog me "best" doe helder over te kome hihi...met lieve nie veel taalfoute enz...babbelhoekie hiero doen ik mooi zonder spelcontroles erover...1 frustrazie minder en sneller:)

ik weet niet hoe jij dinge verder leest her en der... het lukt me inmiddels aardig alles te leze, op mijn zelf ontwikkelde manier dan...

Wat me nie lukt te leze zijn langere stukke tekst zonder alineaas van mense die gwoon alles doortikke, die mot ik eerst kopiere naar wordkladjes en ben dan soms 20 minute bezig deze te ontlede, te vergote en in arial omzette (tiepletter die minste schaduwe geeft voor me met leze omdat tie lekker rond van vorm is hahahah) en dan eindelijk te snappe!

meestal lukt het me om enkele regels , soms ook maar 2 hihi, lekker dus afhankelijk van moment en vermoeitzijn enz beetje normaal te verwerke...
rare is dat ik bij vlage verbaal wel " duidelijk" kan overkome :? ... heb jij dat ook???

verder is pc eigelijk enige ding dat me goed ken helpe , helaas daardoor weer zo afhankelijk ervan, blehhhhhhhh grrrr...

voor de ' jongeren' onder ons hier op forum die ook hier last nog van hebbe is die genoemde Davismethode zeer goed;)
die gaat nie alleeen maar in op de tekorten maar ook hoe je dinge juist makkelijker en beter kan lere;)

heb jij ook dat je beter taalfoute van een andere dislekt herkent als die van jezelf? :oops: splinter en balk verhaal?????

vin jij MSNcchattaal ook zo makkelijk? enige nadeel is dat ik tenminste, vaak vergeet erna weer netjes in gwoon nl om te schakele hahaha...kladjes die ik nog beetje met de hand ken schrijve worde tegewoordig ook al voorzien met smileys enz...is dan weer nie te vatte voor bejaarde en mense die geeeeeen pcinternettaal kenne......

uhhhhh ff watte anders...wil heel graag komende dage en weekend aan slag met stomme pc sores... krijg letterlijk stress door werk dat zich nu ophoopt...dan merk ik weeeeeeeeeeer dat ik meer hinder van disllektie krijg en die sirkel is dan weer kompleet:(

za as. ga ik met pietsie hulp misschien hier format G/XP doen... zit nie veel anders meer op denk ik....en kan iig "hande ff lene" van een buurman (wel helaas een ex-partner die ik liever nie hier meer over vloer heb;)) maar die ik helaas nu uit nood wel mot inschakele tege een kleine vergoeding van zijn rookwaren en via eten hiero... :|

enige dat ik nu nog kan bedenke is : andere pc hierheen late verkasse en die hardware die oke is (daar mobo niew amd 16 of 1800 cpu in oid ) , hd's omzette en ouwe mirotvkaart enz en dan die format maar...??

verder heb ik hier nog een artikel uit een blad ooit ligge over dislektie... lekker posi geschreve en zal buurman vrage ff ouwe scanner ff lene van hem....*kwil ook ooit es een eige scanner*
dan zal ik tzt dokkie je wel ff maile of misschien ook wel hier op forum zette?? zie maar;)

zooooooo lekker weer ff babbelhoekie zitte vulle :P ... weet jij een goed werkend ocr-scanprog die ook es een x goed texten scant zonder allerlei apestaarte en andere html dinge erin zet???
zal dit verzoek ook ff onder windhoos forum zette;)
:?: lidy :idea: :roll: :D
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat een lap tekst.

Ik kan op de vragen over me dyslexie zeggen ja heb ik ook.

Dat format G lijkt me ook de enigste oplossing, meteen Norton Antivirus er op en Norton Firewall als je die toevallig ook hebt.

Voor de scanner, ik zal bij Windows kijken en dan reageer ik daar wel even op :).

Wat betreft jou idee van een nieuwe pc, misschien wel beter, maar als je pc na die herinstallatie weer werkt zou ik zeggen hou dat ding voorlopig nog maar want het kost je handen vol geld, ik ben al een jaar bezig ik wil een nieuwe pc, maar heb er het geld niet voor.

Ik zal niet op alles gereageerd hebben lukt me dus niet :oops:, maar wel zoveel mogelijk.

Pieter
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lidy
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 17:32
Locatie: groningen

Bericht door lidy »

hoef ook nie Pieter;)

isse lap tekst ...ik ook ruim uur over gedaan hahaha :P laat staan voor lezers zoals jou nauwelijks ff in 1 x te verstouwe :?

zoals o.a daardoor ff weer "vergetuh" scandinges op forum te zette :oops: zo ff alsnog doen dus:)
:?: lidy :idea: :roll: :D
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik geloof je gerust las je zegt dat je er een uur mee bezig bent geweest, niet gezond meer :|
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie