voor sommige ook hier 'herkenbaar'? HSP-er zijn?

Hier kun je je voorstellen of leuke gesprekken beginnen.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
lidy
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 17:32
Locatie: groningen

voor sommige ook hier 'herkenbaar'? HSP-er zijn?

Bericht door lidy »

voor vast best hier op forum herkenbaar is het"HSP zijn"...deze x es geen bedoeld gratis extra stigma erbij...maar wel kennis van een aangeboren karaktertrek;)

Gevoelige mensen, (ahum de teste die hier voor zijn, bleke dus ook op mij van toepassing en ook dit met bijna de maximale score) hebben vaak in dagelijks leve altijd "ruzie met instanties, soms familie, scholen en ook "vrienden"....
Heeeeeeel vaak naast het 'gevoelig'zijn ook soms hoogbegaafd op een ander terrein dan enkel de gewone wetenschaps dinge...ook dyslexie of discalculie (nix met getalle kunnen en rekenen) komt hierbij er veel voor...
Zo krijgen velen , soms onterecht, via testen de stempel ADHD of een andere aan autisme verwante stoornis...of MBD dat vooral vroeger een leuke dekmantel was voor de "klungels"onder ons!

heb zelf ondertusse paar boeken erover nageleze... en kan nie anders zegge dan dat het iig een ruimere blik op veel misverstanden kan geven in en met deze wereld;)
om te beginne als boekie is er een "Ankertje"over...niet zo duur en meest ook wel in de bieb te vinden...heet hooggevoelig zijn... en een andere heet: gevoeligheid, hoe ga je er mee om van Pieter Langedijk...

soms komt ook dit tikkie zweverig over...maar deel van dit soort gevoelig zijn is nu 1-maal iets dat "anderen"meestal verkeerd intepretere...

de url erover is:

http://home.wanadoo.nl/a.heer/HSP.htm


dusse wie herkent zich hierin?? :? :oops: :?: ...lidy
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Oke, nu even goed gelezen op je advies, ik meld me aan denk ik.

Vind het allemaal wel eng mezelf te leren kennen zoals ik mezelf nog niet kende, dit zal ook de reden zijn dat niemand me echt goed zal leren kennen :D
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie