Draadloze printer delen met 3 PC's

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door Klaas »

Beste mede forumers,

Bij ons aan de flat heeft men een ontmoetingsruimte voor ouderen, senioren dus, maar men heeft ook 3 Pc's staan waarop computerlessen gegeven worden zodat de ouderen er ook mee overweg kunnen. Maar het volgende probleem doet zich voor, er kan maar met 1 PC geprint worden op de printer, terwijl het een draadloze printer is, er is een KPN techneut 6 uur bezig geweest om het aan de praat te krijgen, wat hem niet is gelukt, mij lijkt het dat het wel moet lukken, het betreft een Epson printer die ook kan scannen, het type printer weet ik nog niet, dat moet ik na vragen, want men vroeg mij of ik er een keer naar kan kijken, want het is wel raar dat dat er geen 3 Pc's de printer kan aansturen, of vraag ik nu iets geks?. Waar moet ik naar kijken?.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door MandersOnline »

Ik neem aan dat de printer dus ook op die ene PC niet aangesloten is met een USB kabel.

Hoe maakt die ene Machine verbinding met de printer?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door Klaas »

Zo ik heb even gekeken wat voor printer het is, het betreft een Epson Stylus Phote PX 710W deze printer heeft Wifi Ethernet, en deze printer staat aangesloten op een XP machine middels een USB-kabel, dus ik ga ervan uit dat de printer gedeeld moet worden en eventueel met een IP-adres van de printer. Corrigeer me als mijn gedachte gang verkeerd is.

Meer info heb ik even niet omdat betreffende persoon niet aanwezig was.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door MandersOnline »

Oke de printer kan via WIFI blijkbaar, wat moet er gedaan worden?

Zorg dat de Printer verbinding maakt met je Draadloze netwerk en zorg dat je het IP adres van de printer weet.

Daarna ga je de driver eventueel installeren op de 2 machines die hem ook moeten ontvangen en daarbij heb je dan dat IP adres nodig.

Delen kan ook, maar dan omzeil je het WIFI gedeelte van de betreffende printer aangezien het dan aangestuurd word vanuit de PC waar de USB Kabel in zit en als die PC dan uit staat heb je geen printer tot je beschikking.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door Klaas »

Hoi Manders,

Ik had zoiets al in gedachten, ik weet dat alle Pc's op een kabel zitten van KPN, men heeft een modem-router, nu weet ik niet of deze ook draadloos kan en het merk weet ik ook niet. Maar men moet maar even geduld hebben want ik heb nu eerst 7 nachtdiensten voor de boeg, en daarna wil ik wel weer eens een blik werpen. Maar wat ik niet snap is dat een techneut van KPN het niet voor elkaar kreeg, en je hebt gelijk als de printer via een USB-kabel op 1 PC is aangesloten kan er ook nooit een draadloze verbinding gemaakt worden.

Maar zodra ik iets meer weet (na mijn nachtdiensten) meld ik mij wel weer of het gelukt is, of niet.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door MandersOnline »

ik ben benieuwd naar de uitslag, maar KPN levert wel draadloze modems, alleen of deze dan ook direct draadloos is is onzeker en je hebt wachtwoorden nodig die je invoert in de printer neem ik aan om te kunnen verbinden via de draadloze verbinding. Deze worden standaard meegeleverd bij een draadloze modem van KPN.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door Klaas »

Zo daar ben ik dan weer, ik heb overlegt met de beheerder van het gebouwtje, maar er is geen mogelijkheid om een extra kabel te trekken daar er geen ruimte meer is, dus het zal draadloos moeten, ik heb geen ervaring met draadloze printers, dus ik zal de handleiding moet vragen. Maar bij deze printer is ook een software Cd´tje, dus ik denk dat tijden de installatie van de printersoftware een mogelijkheid bestaat wat men wil, b.v. via USB of Netwerk of draadloos WiFi, zodat men instellinegn kan maken ik roep ook maar wat hoor.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door MandersOnline »

Die CD en de instellingen zou zomaar kunnen ik heb geen idee.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
bartjan
Beginner
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 21:15
Locatie: vlaardingen

Re: Draadloze printer delen met 3 PC's

Bericht door bartjan »

hoi ik heb hier ook een draadloze printer ,

toen ik hem net had heb ik hem via kabel op een pc aangesloten en geïnstalleerd ,
bij de installatie moet je goed lezen
er wordt gevraag of je heb via kabel wilt of draad loos
toen ik zei draadloos moest ik een aantal stappen volgen ,

ik heb zelf hier ziggo in huis die is ook draadloos en als je de installatie goed doet
komt je printer dus aangesloten op je modem

ik moest namelijk bij de installatie de gegevens in vullen van mijn ziggo modem
dus je printers staat via netwerk van de ziggo modem hier en iedere pc in huis hier kan printen


vervolgens het installeren van de printer op anderen pc is een makkie
printer zoeken via netwerk en je vind hem hier
groetjes bart
Plaats reactie