map niet leeg ,maar kan niet openen

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
pluut
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 9:52
Locatie: groningen

map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door pluut »

hallo
hier ben ik weer ,als ik mijn externe harde schijf aansluit op laptop dan duurt het nogal erg lang dat hij opent ,maar als ik dan mijn mapje wil openen dan zegt hij
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door MandersOnline »

Dat kan echt van alles zijn, maar heb je het op 1 PC of ook op anderen?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
pluut
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 9:52
Locatie: groningen

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door pluut »

nee heb het op andere pc's ook ,en zoals ik al zei was ik er haast zeker van dat er nog wel wat in dat mapje staat want als we de(4 mapjes in totaal) het hele mb's kijken en proberen het ander mapje weg te gooien dan hou je minder mb's over ,maar kan ik die bestanden nu weer krijgen of 1 of ander manier??
of anders dat ik he wegbreng ,maar das ook wat voor 1 mapje ,weg is weg maar staan wel bruikbare dingetjes op ,die ik anders kwijt zou zijn
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door MandersOnline »

Je zal even een programma moeten hebben die bestanden kan restoren op een schijf.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
pluut
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 9:52
Locatie: groningen

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door pluut »

ja maar heb geen idee hoe zo een programma heet ,dus heb jij een idee?
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door Timelord »

getdataback, undelete, restore

Je hebt het over mapjes en zo, maar mapjes kun je toch gewoon weggooien al staan er files in ?

Wat ik wel weet: als ik mijn externe schijf aansluit kan ik op m'n werk ook niet op de schijf dingen verwijderen.
Dit komt omdat het NTFS is.

Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar het zou zoiets kunnen zijn.

Andere optie: zoek eens op Knoppix, dat is een livecd van Linux.
Als je die opstart dan draait het vanaf de cd en je ram geheugen zonder dat het wat installeert en zonder dat het Windows beperkingen heeft.
Misschien dat je dan wel op de schijf kunt kijken ?

Enneh, Knoppix werkt hetzelfde als Windows, dus daar hoef je geen vrees voor te hebben.
Het enige waar je aan moet denken dat is dat je als je het bureaublad hebt, dat je de schijf mount.
Gewoon rechtermuisknop, mount, klaar.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door Jan_Kol »

Timelord schreef:Wta ik wel weet: als ik mijn externe schijf aansluit kan ik op m'n werk ook niet op de schijf dingen verwijderen.
Dit komt omdat het NTFS is. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar het zou zoiets kunnen zijn.
Rechten goede vriend, rechten... Als je zo'n externe HDD gaat gebruiken moet je op je eigen computer zorgen dat de toegangsrechten zo algemeen mogelijk worden ofwel "iedereen" mag alles met de schijf doen. Als je dat niet doet kunnen er problemen ontstaan bij aansluiting op een andere computer, want die kijkt wie het recht heeft de schijf te lezen etc.

Het simpelst is op Deze computer rechtsklikken > Beheren > Schijfbeheer > Externe schijf kiezen > Rechtsklikken > Tabblad beveiliging. Alle rechthebbenden verwijderen en instellen dat "Iedereen"alles mag (= dus vinkjes zetten bij alles). Dat zaakje sluiten en het met voor elkaar zijn.

Wel heb ik al een paar keer problemen gehad als ik een externe schijf met XP maakte, deze uitlas en met andere bestanden vulde onder Vista dat de schijf onder XP niet meer benaderbaar was en daarna ook niet meer onder Vista. Een oplossing daarvoor heb ik nog niet gevonden.

En over de oorspronkelijke vraag probeer het gratis Recuva en als dat geen soelaas biedt het te betalen (
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: map niet leeg ,maar kan niet openen

Bericht door MandersOnline »

Tip let er op waar je het neer zet en pas om met dezelfde naam anders overschijft die 2 verschillende bestanden dat heb ik met recuva gehad.....
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie