MP3 speler formatteren

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
guidootje
Beginner
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 aug 2004, 12:42

MP3 speler formatteren

Bericht door guidootje »

hoi hoi,

vooraleer ik domme dingen ga doen, wens ik altijd eerst beroep te doen op jullie professionele hulp en advies :wink: .
Ik heb via Ebay een nieuwe MP3 speler gekocht van 8GB, er zit alle uitleg in over de Ipod Nano. Het is een exacte replica maar dan zonder het Ipod label erop gekleefd. Bij het inlezen blijkt het dus om Samsung te gaan, maar dat is niet ter zake.
Ik sluit de speler aan op de laptop en hij herkent het automatisch. Wanneer ik de speler aanklik in Windows (XP) vraag hij "wenst u deze schijf te formatteren". Wanneer ik nee klik gebeurt er niets. Kan ik zonder risico op "ja "klikken ? Ik ben nl.bang dat de speler nadien niets meer gaat afspelen en alle nodige programma's eraf geflikkerd zijn.

Graag jullie info en alvast enorm bedankt :lol:
andre
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 16:59

Bericht door andre »

Jawel altijd voorzichtig zijn, maar als ik een klein beetje jou verhaal lees kan je er vanuit gaan dat we hier te maken hebben met een mp3 speler, want de iPod Nano is van Apple in hier gebruik je iTunes voor.
Windows ziet jou player als een externe hd, daar heeft hij natuurlijk geen ongelijk in

Maar kan je zonder hem te formatteren er wel muziek opzetten.
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Samsung is inderdaad wel een beetje correct die maakt de geheugenchips voor Apple :)
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
guidootje
Beginner
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 aug 2004, 12:42

Bericht door guidootje »

andre schreef: za 20 okt 2007, 21:57 Jawel altijd voorzichtig zijn, maar als ik een klein beetje jou verhaal lees kan je er vanuit gaan dat we hier te maken hebben met een mp3 speler, want de iPod Nano is van Apple in hier gebruik je iTunes voor.
Windows ziet jou player als een externe hd, daar heeft hij natuurlijk geen ongelijk in

Maar kan je zonder hem te formatteren er wel muziek opzetten.
ik kan niets naar de schijf slepen omdat hij deze niet herkent
:( Ik denk dat ik dan maar op ja moet klikken om te formatteren. Doet hij dat formatteren vanzelf of heb ik daar nog een speciaal progje voor nodig?
Ter info : ik heb er nog een driver cd-rom bijgekregen met volgende software
98Driver / AMV Convert Tool / AVI-Tool / Direct X 9.0 / Telbook Utility / Video to AMV Tools / LRC Editor.exe / Winamp.exe

Kom ik hier al verder mee ?

Alvast bedankt voor jullie immer deskundige hulp :lol:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Hij zou niet geformatteerd moeten worden als het goed is je kan het wel proberen, maar anders gewoon er mee terug gaan...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
guidootje
Beginner
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 aug 2004, 12:42

Bericht door guidootje »

er mee terug gaan zal niet makkelijk zijn, heb em via Ebay gekocht bij een Belgische dealer maar de Mp3 player is via Shanghai tot bij mij geraakt :? ik zal anders eens proberen ergens een handleiding te downloaden want de uitleg bij de speler is wel heel erg beknopt.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Succes er mee ik verneem wel hoe het loopt allemaal.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
guidootje
Beginner
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 aug 2004, 12:42

Bericht door guidootje »

heb zonder probleem kunnen formatteren (FAT32) en werkt dus naar behoren :wink: Wel een raad voor iedereen die via 1 of andere veilingsite een mp3 speler aangeschaft (Ipod look-a-likes), je moet ze bijzonder vaak opladen m.a.w. de voorgeschreven duur van 11 uren na opladen haalt hij nooit. Ik ga me een echte Ipod aanschaffen en deze gebruiken als geheugenstick :lol:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Toch wel een beetje zonde.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie