Enkele Spyware verwijderaars niet meer 100% geloofwaardig

Spyware, Adaware, Spybot S&D, Ad-Aware, Spyblaster, HijackThis en meer.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Enkele Spyware verwijderaars niet meer 100% geloofwaardig

Bericht door MandersOnline »

Vandaag lees ik opeens een bericht dat Spyware verwijder programma's omgekocht zijn, je denkt bepaalde rommel te verwijderen maar sinds kort gebeurd dat niet meer geheel.

Heel raar idee, maar zo merk je dus dat Ad-Aware en Pestpatrol ineens iets wat ze voorheen verwijderde nu ineens niet meer herkennen. Er lijkt best wel opzet te zijn in het spel, daarom is het ook aan te raden om bepaalde programma's naast elkaar te gebruiken omdat ze allemaal andere dingen filteren...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
FreduitLimburg
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 268
Lid geworden op: di 17 feb 2004, 16:55

Bericht door FreduitLimburg »

welke spyware verwijderaars adviseer je om naast elkaar te laten lopen ?

Laat ik nu net pestpatrol (originele) en adaware se (free version) hebben
Met vriendelijke groetjes uit Limburg
Fred
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik gebruik gewoon nog Spybot en SpySweeper en ergens soms ook nog een andere Spubouncer...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
maitre
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 159
Lid geworden op: do 21 aug 2003, 12:14
Locatie: tilburg

Bericht door maitre »

Hallo, Ik heb ook spysweeper geïnstalleerd maar kan iemand mij vertellen waarom ik in het chatprogramma van de MSN wel foto's kan ontvangen maar geen powerpoints, ik geen normaal tv kan kijken op de computer omdat het beeld dan hapert, en geen computerspel kan doen want dat hapert ook. Ik heb hem er nu af gedaan maar vond het toch wel een fijn programma. Kan ik de spysweeper ergens instellen zodat ik wat ik nu beschreven heb weer wel kan doen. groetjes. doeiiii
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Dan zul je hem niet zo moeten instellen dat die ook direct met je PC mee start.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Op termijn zou zo'n bedrijf zich toch volledig uit de markt prijzen. En wat te denken van Spybot S&D wat in feite een Open Source-achtig "hobbyprogramma" van de maker is. Lastige zaak om te doorgronden, dat wel.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Spybot S&D gebeurd niet veel bijzonders mee, maar wel opvallend zoiets
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
bastian12
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 122
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 22:53
Locatie: zelhem

als best getest

Bericht door bastian12 »

Antispywarepaketten houden computers niet vrij van kwaadaardige programma's. Uit een test van de Consumentenbond
blijkt dat slechts twee aanbieders "aardig" presteren. De overige elf onderzochte pakketten verwijderen minder dan 60 procent van de spionagesoftware.

Computers kunnen door onzorgvuldig surfgedrag besmet raken met spyware, oftewel ongewenste programma's die wachtwoorden, inlogcodes en andere persoonlijke gegevens stelen of inbellen naar dure telefoonnummers. Ook zijn er programma's die de pc ongevraagd bombarderen met reclameboodschappen en de computer traag en instabiel maken.

Verkopers van beveiligingssoftware zouden een niet-goed-geld-terug garantie moeten afgeven, stelt de Consumentenbond woensdag. "Desnoods moet de overheid dat afdwingen", aldus een woordvoerder.

Microsoft AntiSpyware, dat alleen nog in een testversie bestaat, kwam het beste uit de test en verwijderde 90 procent van de spyware. Hitman Pro kwam uit op 84 procent. "Maar de meerderheid scoort matig tot slecht."

De Consumentenbond constateerde verder dat de snelheid van een volledige scan sterk verschilt: van anderhalve minuut tot ruim anderhalf uur. De prijs van de antispywarepakketten verschilt van 80 euro tot gratis.

"Detectie van spyware staat nog in de kinderschoenen", luidt de conclusie van de bond. De onderzoekers noemen het opvallend dat juist de grote computerbeveiligers zoals McAfee en Symantec het laten afweten, software vaak niet het hele systeem controleert en goed advies over wat te doen met de aangetroffen spyware dat achterwege blijft.


Microsoft heeft zijn eigen anti-spyware software uitgebracht. Het programma is in staat om meer spy- en adware te vinden
dan AdWare en Spybot. Daarnaast beschermt het je computer op de achtergrond kwaadwillende software.

Windows AntiSpyware is in feite een nieuwe versie van het programma Giant AntiSpyware. Microsoft heeft het bedrijf dat deze software ontwikkelt eind 2004 overgenomen. De programmatuur zal tot 31 juli 2005 gratis te gebruiken zijn Of er daarna voor het programma moet worden betaald is nog niet bekend.



Windows AntiSpyware blinkt uit in het opsporen van ongewenste rommel. Op onze test-pc die volgens AdAware schoon zou zijn werden nog sporen van een tiental verdachte programma's aangetroffen. Dit betreft bekende spywaremodules, maar ook programma's die spyware kunnen installeren. Dat is bijvoorbeeld het geval met Messenger Plus dat ook nadat de spyware-module van dit programma verwijderd is nog steeds als verdacht wordt aangemerkt. De achterliggende gedachte is waarschijnlijk dat Messenger Plus regelmatig adviseert een update te installeren en dan opnieuw spyware op de computer plaatst. Opmerkelijk: Messenger Plus is een evenals Windows AntiSpyware een Microsoft-product.

In tegenstelling tot de gratis Personal Edition van AdAware werkt Windows AntiSpyware niet alleen achteraf maar ook preventief. Je kunt ervoor kiezen drie agents op de achtergrond te laten draaien die alle activiteiten op je computer in de gaten houden. Zodra er verdachte zaken gebeuren zoals het aanpassen van de startpagina of de proxy-server dan geeft de software een waarschuwing en kun je deze aanpassingen ongedaan maken.

Windows AntiSpyware biedt een krachtige en zeer uitgebreide bescherming tegen adware, spyware, dialers en het ongewenst aanpassen van browser-instellingen. Een absolute aanrader!
suc6 ermee groetjes B12
hee hier met bas ik ben fietsemaker in dieren
van het bekende merk ben gek op computer en muziek en films maar moet nog veel leren over de computer heb hem pas 2jaar maar het komt wel

de groeten allemaal
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

En wat wil je met dit verhaal vertellen?

Moet eerlijk zeggen ze kijken alleen naar wat het verwijderd en niet naar de eventuele schade na afloop en Hitman Pro hoef je al geheel niet mee aan te komen die persoon verdient geld over de ruggen van een ander die de programma's echt maakt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Verhaal klopt ook niet, Plus is niet van Microsoft maar van Patchou.

EN waarom denk je dat ze hitmanpro niet vermelden?
Omdat het een pakketje is dat freeware producten laat werken en dus geen programma op zich is.

En helaas is hitmanpro ook niet in staat alles tegen te houden en ziet het helaas meerdere belangrijke stukken programmatuur als spyware aan, verwijdert ze en crashed de hele pc daardoor.
Groetjes,

Marcel :geek:
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Even aanvulling op mijn laatste bericht:

Hitmanpro noemen ze wel maar is dus geen programma, het is een stukje software wat andere programma's het werk laat doen.
Alleen de instellingen van hitmanpro zijn dermate hoog dat je pc er dus door kan crashen!!!!
Groetjes,

Marcel :geek:
Plaats reactie