Windows 7 Upnp poort!

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Elzaadje
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 apr 2008, 12:03

Windows 7 Upnp poort!

Bericht door Elzaadje »

Goedendag,

ik ben al even aan het stoeien met Utorrent op me nieuwe computer met Windows 7.
1ste probleem is dat Utorren niet installeert dus gewoon direct opent als je op de .exe klikt.
dan moet ik ook steeds toestemming geven om Utorrent online te laten via Firewall en als ik op een
torrentsite een link aanklik kan hij bijbehorende programma niet vinden zelfs niet als ik hem er naar verwijs....

Afijn nu heb ik de poorten open gecheckt via torrensite maar nu blijkt me Upnp poort niet goed of open te staan.
Me router een Sitcom N300 W183 werkte goed op XP en heb de poort 48786 open zowel in router als Utorrent.
Ik gebruik Utorrent 1.6 en gebruik dus 1:1 de poort en instelling voor de router en Utorrent.
Via Utorrent logger krijg ik failed Hashcheck en Banned 82.73.155.100 maar dat is niet mijn IP adres.
Nu heb ik diverse sites gelezen dat je vermoedelijk Windows 7 de upnp zou moeten aanzetten hiervoor maar
dat kan ik zo niet vinden waar dit te doen?

Hulp graag....

Bedankt zover
Elzaadje
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Windows 7 Upnp poort!

Bericht door MandersOnline »

Je zult bij de netwerk instellingen een optie moeten inschakelen die heet netwerk detectie of herkenning. helaas heb ik nu geen NL versie in de engelse versie heet deze optie: Network discovery
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Elzaadje
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 apr 2008, 12:03

Re: Windows 7 Upnp poort!

Bericht door Elzaadje »

Ik kan via netwerkcontrole kiezen om Utorrent binnen komenden verbindingen te controleren.'
en dan kan ik kiezen voor binnen komende verbindingen en ook Utorrent en mappen delen etc
Bij de controle geeft hij aan voor juiste diagnose van het probleem heeft hij meer informatie nodig....
Das handig..En niet opgelost.

Als ik naar GRC.com ga dan geeft hij aan dat me computer volledig Stealht is.
maar als ik naar utorrent poortcheck gaat dan geeft hij aan dat de poort open staat die ook ingesteld staat voor Utorrent
Heb me firewall en Nod32 al uitgeschakeld maar krijg buiten me internet geen verbinding blijkbaar binnen?
kan wel gewoon bestandjes downloaden dat lukt wel.
vind het ook vreemd dat Utorrent die bannend IP weer geeft 82.73.255.100 wat nog niet in de buurt komt van mijn IP.

Ook andere P2P Azures etc krijg ik niet aan de gang....

Heb al forums zitten lezen en al..

Elzaadje
Plaats reactie