SSE en SSE 2

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

SSE en SSE 2

Bericht door remmy111 »

Hello Manders.
Ik heb nog een oude versie van Everest en toen ik die losliet op mijn computer was een van de dingen die hij aangaf dat SSE en SSE 2 niet ondersteund word en dat ik mijn computer zou moeten veranderen om betere prestaties te krijgen.
Nu ben ik wezen snuffelen op internet en dat schijnt een bug van Windows XP te zijn. Weet jij daar iets meer van?
P.S. De computer draait naar alle teveredenheid, maar ja, als het nog beter kan!.........
Groeten Peter Muller (remmy111)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SSE en SSE 2

Bericht door MandersOnline »

Ik zou niets kunnen zeggen over een Bug, enigste wat ik weet is dat er zelfs al SSE 3 en SSE4 zijn misschien dat je Processor die dat zou heeft al ondersteunt, enigste wat ik je mee kan geven is eventueel kijken naar drivers voor je spullen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: SSE en SSE 2

Bericht door Jan_Kol »

remmy111 schreef:Ik heb nog een oude versie van Everest en toen ik die losliet op mijn computer!.........
Je zou de zaak ook wat kunnen "moderniseren" door i.p.v. het oude - niet meer ondersteunde - Everest SIW te gaan gebruiken. SIW, System Information Windows, is gratis, werkt met XP en Vista en biedt veel meer dan Everest. SIW is beschikbaar als "stand alone" programma, d.w.z. je kunt het programma starten en laten werken zonder het eerst te insatalleren maar het kan ook worden ge
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: SSE en SSE 2

Bericht door Timelord »

Maar goed, om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag :mrgreen: ,
Intel en AMD zijn voortdurend verwikkeld in een 'ik ben beter' strijd. Op een gegeven moment heeft
Intel wat instructies toegevoegd aan z'n processor die AMD niet had.
Bv, ik noem maar wat: dat er een bepaald beeldformaat werd ondersteunt.
Intel noemde dat toen MMX. Natuurlijk kon AMD niet achterblijven en ontwikkelde ook zoiets.
MMX werd SSE, SSE2 enzovoort.

Hopelijk is nu duidelijk wat er mee bedoeld wordt. :D
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: SSE en SSE 2

Bericht door Jan_Kol »

Dank Timelord, weer iets geleerd. De AMD-processor in mijn HP-laptop schijnt nu beide te ondersteunen: MMX, MMX+, SSE, SSE2 en SSE3 en nog zo'n paar grappen en grollen; kijk maar op de schermafdruk, gemaakt uit het door mij hiervoor genoemde SIW:

Afbeelding

Ik zie trouwens dat de computer (standaard!) met wel 0,46% is "overclockt": officieel is de processorsneheid 2.000 MHz en blijkt in de praktijk 2.009,12 MHz te zijn. 't Is toch wat dat zelfs computerfabrikanten standaard al overclocken; maar ja AMD's schijnen daar erg goed tegen te kunnen.

Jan
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: SSE en SSE 2

Bericht door Timelord »

Nee ik denk niet dat hij overclockt is, ik denk dat ze het gewoon niet zuiver op de MHz kunnen krijgen.
Kijk maar, ik heb hetzelfde.

Valt me trouwens op dat SIW voor Intel een andere indeling geeft, makkelijk vergelijken :lol:

Afbeelding
Plaats reactie