emailadressen in Outlook

Algemeen over alle versies van Office.

Moderator: MandersOnline

Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

e-mailadressen in Outlook

Bericht door Monton »

Vorig jaar is mijn provider overgenomen door een andere provider.
De e-mailadressen (2) kon ik blijven gebruiken, maar kon ook nieuwe adressen aanmaken bij de nieuwe provider.
Dat heb ik toen gedaan, omdat 4 adressen mij wel handig leken.
Alleen op die twee oude e-mailadressen komt zoveel Spam binnen, dat ik gister ze allebei verwijderd heb, in de hoop van de Spam af te komen.
Tot mijn verbazing, vandaag 55 Spammailtjes binnen :shock:

Mijn vraag is : hoe kan dat nu ?

Misschien heb ik ze niet op de juiste manier verwijderd :
Extra - accounts - email - 2 adressen aangevinkt en verwijderd.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Verwijderen (en opnieuw installeren) van e-mail adressen heeft geen zin tegen SPAM. Ook de oude niet meer gebruiken en alleen de nieuwe vaak niet door het systeem dat internet service providers (b.v. Planet, XS4all, @Home etc.) gebruiken, dat kun je bij een "eigen" domein op het WWW wel vaak instellen via de hosting provider (b.v. JR-Online, De Heeg etc.), de z.g. "catch all".

Minder gedoe met SPAM bereik je door een goede SPAM-filter te gebruiken. Blijvend gratis en erg goed is SPAMfighter. Bij de betaalde versie heb je enkele uitgebreider mogelijkheden dan bij de gratis versie maar werken doen ze alle twee.

Jan
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Eigenlijk is dat best raar dan.
Je hebt geen adres meer en toch krijg je post :?
Die SPAMfigther heb ik toen gratis geprobeerd, maar kon hem toen niet upgraden :evil:
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Monton @ Ma 24 Dec 2007, 16:33 schreef:Eigenlijk is dat best raar dan.
Je hebt geen adres meer en toch krijg je post
Dat is nu precies wat het "catch all" (vang alles) doet. Vaak ook stuurt de provider alles door omdat je mailbox (= de meestal zeer beperkte schijfruimte bij de ISP) anders ongemerkt kan vollopen.
Ook werken sommige ISP's met een "hoofdadres" en z.g. aliassen. Dan gaat in feite al het e-mailverkeer via het hoofdaccout.
Monton @ Ma 24 Dec 2007, 16:33 schreef:Die SPAMfigther heb ik toen gratis geprobeerd, maar kon hem toen niet upgraden :evil:
Vreemd want je bent de eerste die ik hier over hoor klagen. Nog vreemder is dat er slechts een enkele keer per jaar een upgrade beschikbaar komt en je daar melding van krijgt. Het updaten (niet verwarren met upgraden s.v.p.) gebeurt volautomatisch en daar heb je alleen indirect invloed op: als jij en voldoende anderen iets als SPAM aanmerken kan het in de SPAM-database terecht komen.
N.B. Dat is weer iets anders dan de witte en zwarte lijst, want die is strikt individueel.

Misschien als upgraden niet lukt het programma de-installeren en de nieuwste versie installeren? Of eventueel een een ander anti-SPAM-programma installeren; deze schijnt ook behoorlijk te werken:
Spamihilator.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

mag ik weten welke provider het betreft?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Ik had Wanadoo en die is overgenomen door Orange
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Jan_Kol schreef: ma 24 dec 2007, 19:58 Vreemd want je bent de eerste die ik hier over hoor klagen. Nog vreemder is dat er slechts een enkele keer per jaar een upgrade beschikbaar komt en je daar melding van krijgt. Het updaten (niet verwarren met upgraden s.v.p.) gebeurt volautomatisch en daar heb je alleen indirect invloed op: als jij en voldoende anderen iets als SPAM aanmerken kan het in de SPAM-database terecht komen.
N.B. Dat is weer iets anders dan de witte en zwarte lijst, want die is strikt individueel.

Misschien als upgraden niet lukt het programma de-installeren en de nieuwste versie installeren? Of eventueel een een ander anti-SPAM-programma installeren; deze schijnt ook behoorlijk te werken:
Spamihilator.

Jan
Ik geloof dat ik het verkeerd geformuleerd heb.
Je kan SPAMfighter 30 dagen gratis proberen en dan verlengen en dat ging dus niet.
Moest gelijk de betaalde versie nemen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

bij Orange heb je geen Catch all, maar weet je zeker dat de spam nog van die afgesloten mail adressen afkomstig is?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Ja dat kan ik zien.
Zodra ik op een mailtje "ga staan" zonder het geopend te hebben, zie ik onderaan de berichten aan wie het geadresseerd is.
Zijn dus allemaal gericht aan .....@wanadoo.nl. De adressen die ik via mijn Outlook heb verwijderd.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen dat ze er op de ene of andere manier nog wel in staan hoor in je Outlook.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Hoe kan ik dat controleren ?
Andere vraag : hoe MOET ik ze goed verwijderen ?
Niet zoals ik hierboven beschreven heb ?
In mijn eerste vraag ?
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Monton schreef: di 25 dec 2007, 1:25Je kan SPAMfighter 30 dagen gratis proberen en dan verlengen en dat ging dus niet.
Vreemd want ik ken "tig" mensen die de gratis versie gewoon kunnen blijven gebruiken na 30 dagen. Heb je misschien aangegeven dat je een bedrijf hebt? Dan heb je geen recht op de gratis versie.
Ik zou SPAMfighter nu nog eens binnen halen maar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Op de manier die je zelf aan gaf zou het moeten werken.

Zijn de nieuwe adressen identiek aan de oude maar dan aan het einde orange.nl?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Ja klopt
Monton
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 192
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 20:24

Bericht door Monton »

Jan_Kol schreef: do 27 dec 2007, 13:45
Monton schreef: di 25 dec 2007, 1:25Je kan SPAMfighter 30 dagen gratis proberen en dan verlengen en dat ging dus niet.
Vreemd want ik ken "tig" mensen die de gratis versie gewoon kunnen blijven gebruiken na 30 dagen. Heb je misschien aangegeven dat je een bedrijf hebt? Dan heb je geen recht op de gratis versie.
Ik zou SPAMfighter nu nog eens binnen halen maar
Plaats reactie