emailadressen in Outlook
Moderator: MandersOnline
e-mailadressen in Outlook
Vorig jaar is mijn provider overgenomen door een andere provider.
De e-mailadressen (2) kon ik blijven gebruiken, maar kon ook nieuwe adressen aanmaken bij de nieuwe provider.
Dat heb ik toen gedaan, omdat 4 adressen mij wel handig leken.
Alleen op die twee oude e-mailadressen komt zoveel Spam binnen, dat ik gister ze allebei verwijderd heb, in de hoop van de Spam af te komen.
Tot mijn verbazing, vandaag 55 Spammailtjes binnen
Mijn vraag is : hoe kan dat nu ?
Misschien heb ik ze niet op de juiste manier verwijderd :
Extra - accounts - email - 2 adressen aangevinkt en verwijderd.
De e-mailadressen (2) kon ik blijven gebruiken, maar kon ook nieuwe adressen aanmaken bij de nieuwe provider.
Dat heb ik toen gedaan, omdat 4 adressen mij wel handig leken.
Alleen op die twee oude e-mailadressen komt zoveel Spam binnen, dat ik gister ze allebei verwijderd heb, in de hoop van de Spam af te komen.
Tot mijn verbazing, vandaag 55 Spammailtjes binnen
Mijn vraag is : hoe kan dat nu ?
Misschien heb ik ze niet op de juiste manier verwijderd :
Extra - accounts - email - 2 adressen aangevinkt en verwijderd.
-
- 500+ Poster
- Berichten: 853
- Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Verwijderen (en opnieuw installeren) van e-mail adressen heeft geen zin tegen SPAM. Ook de oude niet meer gebruiken en alleen de nieuwe vaak niet door het systeem dat internet service providers (b.v. Planet, XS4all, @Home etc.) gebruiken, dat kun je bij een "eigen" domein op het WWW wel vaak instellen via de hosting provider (b.v. JR-Online, De Heeg etc.), de z.g. "catch all".
Minder gedoe met SPAM bereik je door een goede SPAM-filter te gebruiken. Blijvend gratis en erg goed is SPAMfighter. Bij de betaalde versie heb je enkele uitgebreider mogelijkheden dan bij de gratis versie maar werken doen ze alle twee.
Jan
Minder gedoe met SPAM bereik je door een goede SPAM-filter te gebruiken. Blijvend gratis en erg goed is SPAMfighter. Bij de betaalde versie heb je enkele uitgebreider mogelijkheden dan bij de gratis versie maar werken doen ze alle twee.
Jan
-
- 500+ Poster
- Berichten: 853
- Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Dat is nu precies wat het "catch all" (vang alles) doet. Vaak ook stuurt de provider alles door omdat je mailbox (= de meestal zeer beperkte schijfruimte bij de ISP) anders ongemerkt kan vollopen.Monton @ Ma 24 Dec 2007, 16:33 schreef:Eigenlijk is dat best raar dan.
Je hebt geen adres meer en toch krijg je post
Ook werken sommige ISP's met een "hoofdadres" en z.g. aliassen. Dan gaat in feite al het e-mailverkeer via het hoofdaccout.
Vreemd want je bent de eerste die ik hier over hoor klagen. Nog vreemder is dat er slechts een enkele keer per jaar een upgrade beschikbaar komt en je daar melding van krijgt. Het updaten (niet verwarren met upgraden s.v.p.) gebeurt volautomatisch en daar heb je alleen indirect invloed op: als jij en voldoende anderen iets als SPAM aanmerken kan het in de SPAM-database terecht komen.Monton @ Ma 24 Dec 2007, 16:33 schreef:Die SPAMfigther heb ik toen gratis geprobeerd, maar kon hem toen niet upgraden
N.B. Dat is weer iets anders dan de witte en zwarte lijst, want die is strikt individueel.
Misschien als upgraden niet lukt het programma de-installeren en de nieuwste versie installeren? Of eventueel een een ander anti-SPAM-programma installeren; deze schijnt ook behoorlijk te werken:
Spamihilator.
Jan
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik geloof dat ik het verkeerd geformuleerd heb.Jan_Kol schreef: ↑ma 24 dec 2007, 19:58 Vreemd want je bent de eerste die ik hier over hoor klagen. Nog vreemder is dat er slechts een enkele keer per jaar een upgrade beschikbaar komt en je daar melding van krijgt. Het updaten (niet verwarren met upgraden s.v.p.) gebeurt volautomatisch en daar heb je alleen indirect invloed op: als jij en voldoende anderen iets als SPAM aanmerken kan het in de SPAM-database terecht komen.
N.B. Dat is weer iets anders dan de witte en zwarte lijst, want die is strikt individueel.
Misschien als upgraden niet lukt het programma de-installeren en de nieuwste versie installeren? Of eventueel een een ander anti-SPAM-programma installeren; deze schijnt ook behoorlijk te werken:
Spamihilator.
Jan
Je kan SPAMfighter 30 dagen gratis proberen en dan verlengen en dat ging dus niet.
Moest gelijk de betaalde versie nemen.
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
bij Orange heb je geen Catch all, maar weet je zeker dat de spam nog van die afgesloten mail adressen afkomstig is?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen dat ze er op de ene of andere manier nog wel in staan hoor in je Outlook.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Op de manier die je zelf aan gaf zou het moeten werken.
Zijn de nieuwe adressen identiek aan de oude maar dan aan het einde orange.nl?
Zijn de nieuwe adressen identiek aan de oude maar dan aan het einde orange.nl?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl