DVD speler

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

DVD speler

Bericht door EricNL »

Hallo allemaal,
Ik heb al vaker rare problemen gehad met mijn pc (zie : viewtopic.php?t=3748 )
Maar wat er nu weer is? Vanmorgen werkte mijn pc nog naar behoren, heb zelfs nog een cd gebrand! Toen ik vanmiddag mijn pc weer had opgestart kreeg ik van het opstartprogramma DVD43 de melding dat er geen dvd speler gevonden was. Toen ik keek bij "mijn computer" zag ik dat alleen de 2 hdd's en het diskettestation gevonden waren! Ik dacht eerst aan een evt probleem met de kabel, maar heb de kabel tussen Mobo en dvd's vervangen!! Helaas geen verschil! Nu had ik zoiets van... ff c: formatteren en XP opnieuw installeren.
Durf ik eigenlijk toch niet, wie garandeert mij dat na het formatteren de dvd stations wel gevonden worden? :?

Het eerder gemelde probleem is ook nog steeds niet opgelost, zelfs niet toen mijn pc meer dan 2 weken bij een computerzaak is geweest. :cry:

Het lijkt wel of er steeds een stukje van mijn pc doodgaat.... :shock:
Binnenwerk van de pc is nog geen jaar oud, Intel Celeron 2,8GHz en 2048 MB intern geheugen, 2 hdd's van 250GB elk, Hitachi DVD-Rom en BenQ DVD-Rewriter 1650.

Kan iemand mij alstublieft helpen om erachter te komen wat er mis is?? :oops:

Alvast bedankt,

Eric
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Al geprobeerd systeem herstel? en kijk eens of die wel gevonden word in je bios daar is je eerste herkenningspunt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Systeemherstel uitgevoerd zonder resultaat. Als ik in de bios kijkt worden de dvd's ook niet gevonden. Tijdens het opstarten krijg ik altijd te zien wat er voor IDE's aanwezig zijn: Primary IDE: 2 hdd's, Secondary IDE: None (hier stonden dus de DVD-rom en brander!!)

Heb ook al gekeken of er een update voor de bios is en ik heb de nieuwste versie!
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Probeer dan even de kabels van die apparaten na te kijken en eventueel de standaard instellingen van het bios te laten herstellen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

De IDE kabel is vervangen, en de voedingskabels zitten ook goed (lades van de beide dvd's gaan gewoon open en dicht)

Hoe reset ik het bios? Kan dat verder geen kwaad?

Thnx voor het meedenken! :)
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Je zult eerst in het bios moeten komen en meestal staat er iets van Set to Default.

Geef anders even op wat voor opties je krijgt dan kan ik mee denken :)
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Gevonden :ugeek:

In het bios menu vind ik "Load Performance Defaults" en "Load Optimized Defaults"

Ik denk zelf aan de eerste, wat denk jij? :shock:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Beide spreken mij niet echt aan...

Schakelt vaak iets uit...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Dan duik ik nogmaals de bios in om te zien wat ik nog meer voor opties kan vinden! :?:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Heb de handleiding van het mobo er ff bijgepakt. Bij eerder genoemde opties staat de volgende uitleg:

Load Performance Defaults
This option opens a dialog box that lets you install performance defaults for all appropriate items in the Setup Utility:
Press <Y> and then <Enter> to install the defaults. Press <N> and then <Enter> to not install the defaults. The performance defaults place no great demands on the system and are generally stable. If your system is not functioning correctly, try installing the performance defaults as a first step in getting your system working properly again. If you only want to
install performance defaults for a specific option, select and display that option, and then
press <F6>.

Load Optimized Defaults
This option opens a dialog box that lets you install optimized defaults for all appropriate items in the Setup Utility. Press <Y> and then <Enter> to install the defaults. Press <N> and then <Enter> to not install the defaults. The optimized defaults place demands on the system that may be greater than the performance level of the components, such as the CPU and the memory. You can cause fatal errors or instability if you install the optimized defaults when your hardware does not support them. If you only want to install setup defaults for a specific option, select and display that option, and then press <F7>.


Kun je hier wat mee? :)
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Hmmmb eide geven aan dat je met Y en Enter dus de standaard waarde kan laden probeer dan maar even.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

Bij mij wordt opeens de DVD-speler ook niet gevonden, terwijl de brander wel wordt gevonden.
Blijf dit draadje ff volgen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wordt die van jou ook in bios niet gevonden?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Heb de eerste optie uitgevoerd, geen resultaat! Ben een beetje huiverig voor optie 2! Zie de vetgedrukte woorden voor de reden van mijn angst!

Load Optimized Defaults
This option opens a dialog box that lets you install optimized defaults for all appropriate items in the Setup Utility. Press <Y> and then <Enter> to install the defaults. Press <N> and then <Enter> to not install the defaults. The optimized defaults place demands on the system that may be greater than the performance level of the components, such as the CPU and the memory. You can cause fatal errors or instability if you install the optimized defaults when your hardware does not support them. If you only want to install setup defaults for a specific option, select and display that option, and then press <F7>.
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

MandersOnline schreef: ma 04 dec 2006, 23:51 Wordt die van jou ook in bios niet gevonden?
Kast open gemaakt. Bleek op de onverklaarbare rede een kabel naar de dvd-speler niet meer goed vast te zitten. Probleem opgelost.

Over dat andere verhaald heb ik je PBtje beantwoord.
Plaats reactie