DVD speler

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

EricNL schreef: di 05 dec 2006, 0:24Heb de eerste optie uitgevoerd, geen resultaat! Ben een beetje huiverig voor optie 2! Zie de vetgedrukte woorden voor de reden van mijn angst!

Load Optimized Defaults
This option opens a dialog box that lets you install optimized defaults for all appropriate items in the Setup Utility. Press <Y> and then <Enter> to install the defaults. Press <N> and then <Enter> to not install the defaults. The optimized defaults place demands on the system that may be greater than the performance level of the components, such as the CPU and the memory. You can cause fatal errors or instability if you install the optimized defaults when your hardware does not support them. If you only want to install setup defaults for a specific option, select and display that option, and then press <F7>.
Heel lastig wat staan er nog meer voor opties?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ronald schreef: di 05 dec 2006, 9:10Kast open gemaakt. Bleek op de onverklaarbare rede een kabel naar de dvd-speler niet meer goed vast te zitten. Probleem opgelost.

Over dat andere verhaald heb ik je PBtje beantwoord.
Daarom ook altijd de vraag controleer de kabels :) en PB is ook beantwoord
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

MandersOnline schreef: di 05 dec 2006, 18:25Heel lastig wat staan er nog meer voor opties?
Alleen datgene wat ik reeds geprobeerd heb:

Load Performance Defaults
This option opens a dialog box that lets you install performance defaults for all appropriate items in the Setup Utility:
Press <Y> and then <Enter> to install the defaults. Press <N> and then <Enter> to not install the defaults. The performance defaults place no great demands on the system and are generally stable. If your system is not functioning correctly, try installing the performance defaults as a first step in getting your system working properly again. If you only want to
install performance defaults for a specific option, select and display that option, and then
press <F6>.

Misschien kun je ff de manual dl'en, hopelijk zie jij daar iets in staan, qua mogelijkheden, hier is de link:
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/P ... ame=Manual

Het is voor mij abracadabra :oops:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Gaat lekker ruim 16 MB.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

moet eerlijk zeggen snap er ook niet erg veel van beide kun je kiezen wat ik even wil aanraden als je in het bios zit druk even op F5.

Dan laad je het vorige bios instellingen gebeuren.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Heb in de bios op F5 gedrukt maar helaas...... Als ik ff logisch nadenk... problemen met de USB (nog steeds) en nu de DVD drives, zou het toch misschien iets met de voeding (en dus de spanning op het mobo) te maken kunnen hebben? Aan de andere kant gaan beide dvd lades wel gewoon open.... :shock:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

Heb je de bekabeling niet nogmaals goed nagekeken??? Bij mij zat er een kabel los.
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Ja, ik heb de kabels van de voeding en de IDE kabel nagekeken en de IDE kabel zelfs vervangen! :(
Ik geloof niet in spoken, maar als ze bestaan dan woont er volgens mij een in mijn systeemkast :ugeek:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Leuk proefje:

Haal eens de kabels van de dvd en zo los, maar laat de bekabeling van de hdd vast. (dus ook stroom van de dvd af)

Merk je verbetering, dan is er iets mis met de stroom. merk je geen verbetering dan is je software naar de knoppen.
Groetjes,

Marcel :geek:
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Sorry voor de late reactie, maar door mijn werk heb ik weer lekker heen en weer gevlogen tussen allerlei Europese bestemmingen!

Heb alle kabels verwijderd maar helaas! :( Wat voor software is er dan naar de Kl**en? Nog iets raars... Mijn pc staat op een metalen bureau, als de pc aan staat en ik mijn bureau en de verwarming beet pak. AUW!!! :shock: Er staat spanning op mijn bureau, tot het pijnlijke aan toe! Als de pc uit staat, maar de stekkerdoos waar ook de monitor en randapparatuur aangesloten is, is er niets aan het handje! Toch de voeding misschien?

THNX!!

Eric
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Volgens mij heb je ergens last van een stroom lek laat de boel even controleren en zorg voor een geaard stopcontact...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

Vandaag nieuwe voeding gekregen (garantie) en......... :(

Geen resultaat!

Ik word GEK :?
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
frankie63
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 29 okt 2006, 21:45

Bericht door frankie63 »

bij mij werd de dvd speler ook niet gevonden,ook niet met de default instellingen.ik heb toen het mobo gereset(Asus)batterij eruit bruggetje overzetten, bruggetje er weer in batterij erin en starten.de dvd speler werd toen wel ontdekt.
ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Bedankt voor jou oplossing het is niet eentje die je snel zou proberen, maar de moeite waard.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
EricNL
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 22:30
Locatie: Emmen

Bericht door EricNL »

frankie63 schreef: wo 09 mei 2007, 18:18bij mij werd de dvd speler ook niet gevonden,ook niet met de default instellingen.ik heb toen het mobo gereset(Asus)batterij eruit bruggetje overzetten, bruggetje er weer in batterij erin en starten.de dvd speler werd toen wel ontdekt.
ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
De computer die dit probleem heeft wordt (werd) gebruikt als 2e pc en ik miste dus de dvd speler en brander niet echt! Echter, ik heb gedaan wat Meester Frankie63 voorstelde en HIJ DOET HET!

THANX :lol: :lol: :lol: :lol:
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage! 'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo!!
Plaats reactie