Mengpaneel aansluiten op computer

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
raymontjuuhj
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 05 jul 2004, 1:32
Locatie: Montfoort-Oost

Mengpaneel aansluiten op computer

Bericht door raymontjuuhj »

Hallo,
Ik heb een beginnend mengpaneeltje gekocht.
Nu zou ik deze graag op mijn pc willen aansluiten, maar ik heb al diverse sites bezocht en daar staan alleen maar hele ingewikkelde uitleg op. Nu dacht ik misschien dat iemand me hier wel kon helpen. Ik zou graag op mijn pc mijn mengpaneel willen aansluiten en ik heb 1 kabeltje met 2 insteekkabeltjes aan de ene kant en aan de andere kant ook. Verder heb ik ook nog een kabeltje met 2 insteekkabeltjes en 1 ''hoofdtelefoon'' aansluiting. ( zo'n soort kopje is het ). Ik weet het, ben een n00b op dit gebied , maar wil graag weten hoe ik dit moet oplossen. Kan iemand me hierbij helpen?

p.s ik draai op winXP en heb 1 geluidskaart.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Als het goed is moet je 1 kabel in een van je gaatjes van je geluidskaart stoppen.

Alleen welke en waar kan ik je nou niet zo super goed zeggen meen Rood voor Geluid in, Groen voor geluid uit en dan heb je er nog 1 of meer daar eventueel mee knoeien.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
raymontjuuhj
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 05 jul 2004, 1:32
Locatie: Montfoort-Oost

Bericht door raymontjuuhj »

ik heb 1 kabeltje met het ''hoofdtelefoonaansluitingkje'' aangesloten op de lijn waar mijn boxen inzitten, nu heb ik een ander probleem want nu weet ik me god niet hoe ik muziek te horen kan krijgen ?? want me boxen kan ik nergens op aan sluiten. Ik heb alles geprobeerd en alles overal ingestopt en uitgehaald maar het wil maar niet helpen, iemand suggesties ?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

die zouden dan enk ik in het mengpaneel moeten, ik heb verder geen idee hoe het er uit ziet...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Brugt
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 30 sep 2005, 15:35

Bericht door Brugt »

Het knopje "rood" staat voor gain.
Hiermee kun je de signaal sterkte van het geluid beinvloeden.

Maar een andere vraag. Zit er een ingebouwde versterker in?
Anders is het verstandiger de mengtafel aan te sluiten op een externe versterker, en de versterker te verbinden met de computer.
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Een geluidskaart is geen versterker en dus zou je inderdaad een versterker moeten plaatsen tussen je mengpaneel en pc.

Maar meestal heeft een geluidskaart geen goede uitgang/ingang voor wat jij wilt en zul je toch een speciale kaart hiervoor moeten aanschaffen.
Groetjes,

Marcel :geek:
whittey
Beginner
Beginner
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 14:11
Locatie: Ergens in Friesland

Bericht door whittey »

De uitgang van je mengpaneel( aux of line-out) op de ingang (line-in) van je geluidskaart doen.
De speakertjes van je pc stop je in de line-out van je geluidskaart, en waarschijnlijk heb je alleen dan nog een MIC-in over, voor je microfoontje die direct op je pc is aangesloten

Wat voor moederbord heb je, eentje met stereo uitgang of eentje met meerdere kanalen? (5.1 of 7.1), was het merk en type, dan gaan we verder zoeke
Pentiums melt in your PC, not in your hand !
Plaats reactie