Externe hd en Vista.

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
jamasjasou
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 jul 2005, 17:04

Externe hd en Vista.

Bericht door jamasjasou »

Hey,
Heb verschillende externe Hd's die op USB2 zitten. Sedert de overschakeling van pc. met XP-besturing naar nieuwe pc. met Vista, heb ik enorme moeite om mijn Hd's te kunnen openen. Soms herkend hij ze niet of zegt dat de apparaten nt. goed werken (wat onjuist is); soms gaan ze zonder moeite open. Het is net alsof Vista er niet altijd in slaagt om de Hd. aan een bepaalde letter te koppelen... Of zou het kunnen dat ik een aktieve hub nodig heb die zelf voor zijn stroomtoevoer zorgt? Het is een zeer vervelend probleem, en ik hoop echt dat er mij iemand kan helpen.
Bedankt bij voorbaat,
jamasjasou.
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1240
Lid geworden op: vr 24 sep 2004, 16:26

Re: Externe hd en Vista.

Bericht door Pipo »

Ik gok op die Hub :mrgreen:
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Externe hd en Vista.

Bericht door Jan_Kol »

Dat probleem herken ik volledig. Ook bij mij werken de externe HDD niet als ze met XP (wel NTFS!!) zijn aangemaakt en onder Vista worden geopend; ehhh, je probeert het maar krijgt de melding dat de schijf leeg is (terwijl er in deze computer staat dat er 84 GB data op staan). Sluit ik de HDD daarna aan op een XP computer is het daar ook ellende: "leeg".

Een poging via FAT32 leverde ook geen resultaat op.... Wat ik nog een keer ga doen als de XP-machine het weer doet is proberen de externe HDD via de Vista PC te formatteren en kijken of het dan wel wil werken.

Jan
Plaats reactie