opstarten

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cmonster
Beginner
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 jan 2007, 11:42

opstarten

Bericht door cmonster »

wie kan me helpen???
Nu voor de 2e keer is het opstarten van mijn pc een probleem na een stroomstoring van het energiebedrijf.
Hij start op bij willekeur, pas na meerdere (tientalle) keren aanzetten wil het dan een keer lukken. alle andere keren komt hij zelfs niet in de bios en blijft het ledje van de cd-brander constant branden.
Het is nu 1x gelukt hem op te starten en is hij spontaan in de hierboven geschetste toestand geraakt. Geen beweging meer in te krijgen.
Wie kan mij met raad bijstaan?
gr. C.
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

Heb een soortgelijk probleem. Heb het nooit meer 100% goed gekregen.

Bij mij start de PC op tot het Windows XP-scherm in beeld komt. Dan reset hij en na het eerste detectiescherm (HD, cd-rom-spelers, branders) krijg ik een scherm te zien met een verhaal dat Windows niet gestart kan worden na een stroomstoring of softwarefout. Daaronder het hele rijtje opties: Veilige modus in alle soorten en smaken. Laat hem altijd maar opstarten met de onderste optie Windows normaal starten. Je ziet dan die 30 sec aftellen en dan start hij gewoon op. Tis lastig, maar heb nooit de goede oplossing gevonden.
Systeemherstel wel een aantal keren uitgevoerd, maar dan doet hij het 4 a 5 dagen perfect, qua opstarten, maar van de een op andere dag begint hij weer in zijn cirkeltje van slecht opstarten te rollen.
Ronald
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 18:18
Locatie: Rijswijk (ZH)

Bericht door Ronald »

Even als aanvullig:

Bij mij is deze gein ook begonnen, nadat de stoppen hier ooit uit de meterkast knalden.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat het probleem zal zijn dat er hardweare en vermoedelijk je moederbord zo een opdonder heeft gehad toen de stroom er weer was dat die schade heeft aangebracht en zoals Ronald zei het zal mogelijk nooit meer goed komen, enigste wat je zou kunnen doen is hem even herinstalleren, en daarna even laten nakijken en hou er wel redeking mee dat je optijd bij de energie leverancier moet aankloppen voor een eventuele vergoeding...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie