Plotseling shut down bij gebruik Pinnacle

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
petra47
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 1:46

Plotseling shut down bij gebruik Pinnacle

Bericht door petra47 »

Misschien weet jij hier iets van? Ik doe veel met videobewerking en Pinnacle 9. Mijn pc is redelijk snel 3400+ proc. 526 Mb int geheugen. Nu gebeurt er de laatste tijd iets raars met de pc. Als ik een film omzet naar MPEG in Pinnacle dan valt plotseling de pc helemaal uit. Ik kan deze alleen weer aanzetten als ik eerst de stroom er helemaal af heb gehaald door de stekker eruit te trekken. Ik heb de pc naar mijn leverancier gebracht en deze heeft er 256 MB geheugen erbij gezet. Raar nu doet hij het prima. Opgelost zou je denken. Mijn vraag is nu als ik hetzelfde filmpje omzet op een andere pc met hetzelfde programma van Pinnacle 9 en deze pc is ook 3400 + maar met 256 Mb intern geheugen? Gaat dit prima. Rarara hoe kan dit?
Mijn computer leverancier kon hierop geen antwoord geven. Weet jij misschien waar dit aan kan liggen. Ik kan niet geloven dat ik met Pinnacle 768 Mb intern geheugen nodig heb. op een of andere manier klopt het verhaal niet.
Jij bent een pc goeroe vandaar mijn vraag aan jou.

alvast bedankt petra
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Volgens mij is dit echt een hardware probleem, mogelijk is die 512 MB geheugen kapot en word het opgevangen door die van 256 MB.

Ik zou zeggen test even alleen met die 256 MB en zonder de 512
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Heb ik gehad met omzetten van films, toen bleek dat mijn hdd te traag was.

Ook toen gaf mijn leverancier als eerste mogelijkheid dat het geheugen kapot was, en hebben we getest.

Pieter geeft dus het juiste antwoord.
Je zou nu kunnen merken dat omzetten trager gaat.
Groetjes,

Marcel :geek:
petra47
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 1:46

plotseling shut down bij gebruik Pinnacle

Bericht door petra47 »

Bedankt voor je tip, maar hu hu :oops: hoe test ik dit, hoe moet ik dat geheugen testen en hoe kan ik zien of iets kapot is ja of nee. Ik ben maar een hobbyist
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Geheugen testen kan een goede computerwinkel, hebben ze speciaal apparaatje voor.

Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

TIP: ga wel naar een echt goede winkel toe waar ze niet belazeren, dat kan je geld schelen.
Groetjes,

Marcel :geek:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja moeilijke is inderdaad dat je niet zo maar dat doet dus winkel die goed is waarvan ik het weet is paradigit, die testen gratis en alleen bij hardware vervaning zul je dan moeten betalen maar ook dit gaat in overleg.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
petra47
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 1:46

probleem pinnacle plotseling shutdown

Bericht door petra47 »

We hebben een vaste pc leverancier waar we al onze pc's + aanverwante spullen kopen. Ik heb alleen het misselijkmakende gevoel dat deze mensen alles maar even vlug vlug doen, als ik mijn pc breng vraag ik of die 'savonds klaar is. Ja hoor, bel ik net voor sluitingstijd op, blijkt dat ze er nog helemaal niet naar gekeken hebben, dan gaat mijn bloeddruk echt omhoog. Ik zeik nooit over de prijs, als er iets moet komen dan leveren ze, maar ik wil wel service. Na wat gemopper van m ijn kant zou die de dag daarop klaar zijn, toen ik hem op ging halen wisten ze nog niet wat 't was maar ze hadden er maar 256 Mb geheugen bij gezet en toen deed ie 't wel, alleen ik heb toch mijn twijfels. Zonder morren heb ik nog 65 euro betaald voor dat geheugen en tuurlijk fijn dat ie 't weer doet, maar ik ben bang dat e.e.a. niet echt is opgelost. Snappen jullie dit?
gr. Petra
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Jou snel proberen tevreden stellen en geld binnen halen, maar ze hebben je wel lopen overbluffen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie