ISA geluidskaart Driver

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
arno
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 10:10

ISA geluidskaart Driver

Bericht door arno »

Hoi,

Ik probeer een oud pc-tje een beetje op te fleuren en ik heb dus een ISA geluidskaart uit een oude 486 cyrix gehaald.

Volgens win98se gaat het om een "Media Vision Pro Audio Deluxe/ProSonic/Jazz-16". Met zoeken op internet kan ik alleen nog maar betaalde sites vinden en pakketten drivers waar hij niet in zit.

Weet iemand waar ik een driver voor deze geluidskaart kan vinden?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

http://members.driverguide.com/index.php

De site die veel drivers voor je weet te vinden..
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
arno
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 10:10

Bericht door arno »

Ik ben nu uuren achter elkaar bezig geweest.

Driverguide.com

Allemaal geprobeerd en ook weer gedeinstalleerd. Niks heeft geholen. Weet jij (of iemand anders) een andere site/oplossing?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

hoe heb je ze geïnstalleerd?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
arno
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 10:10

Bericht door arno »

Ik heb een floppy gebruikt. Elke keer formatteren en nieuwe bestanden er op gezet. Sommigen paste niet en die moesten op meerdere floppy's (werd aangegeven). Tevens heb ik bij allemaal geprobeerd om ze vanuit een map op de pc te installeren.

Het heeft nog niet gewerkt.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat ik je aanraad is om even de Drivers uit te pakken en het op een andere manier te installeren dan een setup te gebruiken.

Weet je waar je dat gele uitroepteken ziet of de gele vraagteken?

Daar kan je er voor kiezen dat je de driver wilt zoeken en dan ga je naar de map waar het staat.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
arno
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 10:10

Bericht door arno »

Ik ben gisteren weer bezig geweest en na 5 uur doet hij het. Ik weet waar je bedoeld (apparaat beheer) en daar bleef er een vraagteken voor staan maar voor mijn 4-knops muis ook.

Ik heb ze toen allebei uit apparaatbeheer verwijderd en de geluidskaart geïnstalleerd met de drivers van de win98se cd (\win98\cab5.cab oid). Plotseling hoorde ik allemaal rare plop geluidjes bij het uitvoeren van acties en het bleek dus dat hij het deed.

Toen ik de muis weer probeerde te installeren kreeg ik aan het eind, bij het opnieuw opstarten, een melding dat het systeem register beschadigd was, hij opnieuw zou opstarten en een back-up zou terug zetten. Weg geluidskaart een muis. Of de muis doet het niet of de geluidskaart.

Het gaat op een Kensington Mouseworks. Bij apparaat beheer krijg ik dat er geen IRQ's beschikbaar zijn. Ik hoop dat je er een oplossing voor hebt, maar na (in totaal) 10 uur klooien met dat ding heb ik me er bij neergelegd.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Juist ja, IRQ probleem, dat is een hele lastige, kan je de geluidskaart ook nog in een ander ISA Slot doen of is er maar 1 beschikbaar?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
arno
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 10:10

Bericht door arno »

IRQ's kon je toch ook ergens instellen (heb het nog niet gevonden)?

Het zit in een riser met 3 ISA sloten en 2 PCI sloten. Maar de onderste PCI en de bovenste ISA doen samen met een slot.

Code: Selecteer alles

---- PCI - SCSI adapter
---- PCI \
               ---- (PCI USB Kaart*)
---- ISA / 
---- ISA - Geluidskaart
---- ISA - modem
Het modem zat eerst op de plaats van de geluidskaart en ik wilde de geluidskaart er onder doen, maar dat past niet omdat het geheugen in de weg zit en daarom heb ik het om gedraaid.

Ik heb zojuist win98se opnieuw geïnstalleerd omdat hij steeds weer het oude register wilde terug plaatsen (grrrr). Het geluid doet het weer maar mijn 4 knops muis gedraagt zich nog steeds als een 2 knops (durf het niet aan om de driver van de muis weer te installeren anders gaan de geluidskaart en de muis weer een kat-en-muis spelletje doen).

****(PCI USB Kaart): Weet jij toevallig of de Intel 133 MMX usb aankan? bij de lokale pc-boer weten ze het niet en moet ik het maar proberen. Er zit nog geen kaart in en ik heb er ook nog geen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Je PC is nu geformatteerd neem ik aan wat direct al een hele grote oplossing bied.

probeer de muisdrivers maar eens te installeren want het IRQ verhaal is nu dus blijkbaar over.

Die USB kaart kan je PC wel aan het ligt meer aan je Windows versie, alleen bestaat er wel weer een kleine kans op een IRQ probleem.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

arno schreef: zo 30 jan 2005, 16:22****(PCI USB Kaart): Weet jij toevallig of de Intel 133 MMX usb aankan? bij de lokale pc-boer weten ze het niet en moet ik het maar proberen. Er zit nog geen kaart in en ik heb er ook nog geen.
Zal wel een probleem kunnen worden omdat die oude voedingen meestal niet genoeg vermogen leveren. Mijn leverancier wil eerst weten wat voor voeding er op zit en pas dan - en dan nog alleen aan klanten die in zijn ogen weten wat ze doen - bepaalde onderdelen leveren. Dat geldt met name voor dit soort kaarten en voor geheugen ( :lol: ik krijg ze wel mee :roll:). En als iemand pers
Plaats reactie