Foutmelding MSN 8100030d

MSN, Windows & Windows Live Messenger.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
sanneke
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 02 nov 2006, 15:33

Foutmelding MSN 8100030d

Bericht door sanneke »

Hallo allemaal

ik heb een vraag ik zit op de laptop van m'n zoon en heeft pas een laptop gekocht
het is een 5320 met Vista er op
nu heeft hij een schone installatie met alle updates maar als we willen inloggen op MSN geeft hij me de volgende fout aan
8100030d inloggen lukt dus niet.
ik heb al gegoogeld maar het lukt nog steeds niet en hij MSN zo graag :lol:
bedankt alvast groetjes sandra
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

VOORDAT JE BEGINT SLUIT EERST JE LIVE MESSENGER AF!!!!
STAP 1

a. ALs je Vista hebt doe dan het volgende: ga met je muis naar START ( winlogo) klik rechtermuisknop en ga naar verkenner.

b. Vervolgens zoek je naar de map APPDATA als het goed is staat dat links in je venster. Klik op de map APPDATA

c. Hierna worden er 4 mappen weergeven zouden er ook meer kunnen zijn. Klik op de map LOCAL

d. In deze map zoek je vervolgens naar de map MICROSOFT klik hierop.

e. Nu worden er een aantal mappen weergeven zoek de map MESSENGER en klik hierop.

f. In deze map wordt als het goed is jou e-mailadres weergeven. Kunnen ook meerdere adressen zijn. Open jou eigen emailmap (voorbeeldmap@hotmail.com)

g. Er worden 2 mappen weergeven leeg de map SOCIALNEWS let op: niet de map maar inhoud!

STAP 2

Zie stappen 1a, 1b, 1c, 1d

a. Nu worden er een aantal mappen weergeven zoek de map WINDOWS LIVE CONTACTS, klik hierop.

b. Verwijder alle mappen die in je WINDOWS LIVE CONTACTS staan.


Als het nu goed is kan je gewoon weer normaal inloggen zonder dat je opnieuw dit probleem krijgt
Groetjes,

Marcel :geek:
sanneke
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 02 nov 2006, 15:33

Bericht door sanneke »

hallo marcel

Ik heb de stappen door lopen maar bij punt G loop ik vast want daar zit de map niet in van SOCIALNEWS :-(
Ook wilde ik live messenger verwijderen bij programma's maar daar staat ook de map van Windows live messenger niet tussen,ik zal het denk ik eerst opnieuw moeten installeren maar hoe krijg ik de oude weg?

bedankt alvast marcel :-)
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Staat de firewall soms aan?
Zet die eens uit en kijk eens of je er dan wel op kan komen.
Groetjes,

Marcel :geek:
sanneke
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 02 nov 2006, 15:33

Bericht door sanneke »

hallo marcel

sorry dat ik wat laat reageer ik moest breng me op de hoogte van reacties aan vinken das wel makkelijker :)

Het probleem zat hem inderdaad in de firewall ik had hem aan staan maar er zat een kruis in dat het niet goed werkte,ik heb dus de instellingen van mijn pc overgenomen en moest
mediaspeler aan vinken die stond uit.
toen MSN gestart en warempel hij deed het :D wat was dat een zoektocht zeg,maar gelukkig is het nu verholpen

bedankt voor je hulp :D

groetjes sandra
Plaats reactie