Outlook 2007 kan probleem veroorzaken

Algemeen over alle versies van Office.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Outlook 2007 kan probleem veroorzaken

Bericht door Jan_Kol »

Nog steeds te druk om mij regelmatig op het forum te melden maar dit wil ik wel even melden omdat het voor meer mensen van belang kan zijn, zoals uit bovenstaande vraag blijkt:

Ik heb Windows Vista (eerst Home Premium en daarna Ultimate) + SP + alle updates en MS Office 2007 + SP + alle updates kan een gigantisch probleem opleveren als je Outlook 2007 gebruikt zoals ik dat doe. Mijn computer liep zo vast dat binnen drie dagen tot twee keer toe een herinstallatie van Windows nodig was.

Na flink wat speurwerk kwam ik er achter dat Outlook en het bestaande PST-bestand, waarin ik mijn e-mail, agenda etc. heb opgeslagen en gebruik i.p.v. het origineel door Office aangemaakte PST-bestand, dat ik consequent weggooi, niet kon koppelen. Wel kreeg ik steeds een melding: Het gegevensbestand is de vorige keer niet goed
afgesloten. Het wordt nu gecontroleerd op fouten. Tijdens deze controle worden de systeemprestaties mogelijk be
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Re: Outlook 2007 kan probleem veroorzaken

Bericht door lsc2000 »

Heey Jan ook weer in het land van de problemen :?:
Maar leuk dat je de mensen hier op wijst dan kunnen ze er wat mee.
Gelukkig gebruik ik geen Outlook, heb het altijd een waardeloos programma gevonden. (mijn mening) :lol:
Ik doe het wel met incredimail. :lol:
En uhhhhhhh maak eens wat meer tijd voor hier op het forum. :mrgreen:
Lo
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Outlook 2007 kan probleem veroorzaken

Bericht door Jan_Kol »

Jan_Kol schreef:Koppeling? Hoe je dat doet? Het PST-bestand staat in een verborgen map dus moet je eerst zorgen dat je het bestand kunt benaderen (Start > Configuratiescherm > Mapopties > Tabblad Weergave > Verborgen bestande weergeven) en dan zoeken naar Outlook.pst.
Vergeten: Als je daar toch bezig bent haal dan het vinkje weg voor Extensies van bekende programma's verbergen.... je moet tenslotte wel kunnen zien om welk Outlook-betand het gaat, het bestand Outlook.pst dus.

Als je het dan helemaal veilig wilt aanpakken verplaats Outlook.pst naar de map Mijn docmenten/Documenten en maak daarvan zeer regelmatig een back-up en zet - als je dat kunt - Mijn documenten / Documenten op een andere partitie dan de opstartpartitie. En tot slot nog dit: als je Outlook.pst hebt verplaatst zal Outlook dat bij het starten melden: Outlook is het PST-bestand kwijt. Via bladeren in het pop up venstertje kun je Outlook.pst en Outlook.exe weer koppelen en ben je het in principe niet kwijt bij een systeemcrash of hooguit het nog niet in de back-up opgenomen deel.

En Lo, wie weet kom er weer wat tijd beschikbaar maar voorlopig nog even wat veel andere verplichtingen.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Outlook 2007 kan probleem veroorzaken

Bericht door MandersOnline »

PST is nooit gekoppeld geweest aan Outlook, maar via Outlook moet je altijd je PST koppelen, het verplaatsen kan ook anders gebeuren, natuurlijk handmatig zet je het bestand ergens anders of je kiest er voor via het configuratiescherm de instellingen voor de mail te bewerken.

In Vista met Outlook 2007 kan dat via E-mail.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie