pps bekijken

Algemeen over alle versies van Office.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
twarco
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 22:21
Locatie: den haag

pps bekijken

Bericht door twarco »

Als ik een pps open in me gmail lukt dit zonder problemen

als ik deze dan doorstuur naar me Outlook en hem daar wil bekijken krijg ik een melding dat er geen verbinding is gemaakt in mapopties terwijl ik voorheen gewoon overal me pps kon bekijken
twarco
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 22:21
Locatie: den haag

Bericht door twarco »

trouwens als ik een mail direct in Outlook krijg met een pps bestand kan ik die dus ook niet bekijken
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Mijn vriendin krijgt regelmatig pps-bestanden toegestuurd en die werken niet altijd even mooi (terwijl zij een vlotte ADSL-verbinding heeft). Daarom open ik de e-mail altijd voor haar en sleep het .pps-bestand naar het bureaublad en speel het van daar af. Werkt prima.
Let wel op dat de extensie pps is, want wat ook voorkomt is een ppt-bestand en dat is wel een PowerPoint geval maar geen presentatie bestand.

Soms werken ze niet en dan zou je het moeten bewerken met PowerPiont in de hoop e.e.a. aan de praat te krijgen. Als je PowerPoint, onderdeel van MS-Office niet hebt, download en installeer OpenOffice en gebruik dan Impress om het bestand te openen. Sla het op als een OpenOffice Impress presentatie; daarna werkt het gewoonlijk als Impress-bestand. Zelfs als PowerPoint-bestand (.ppt) opslaan kan maar niet als .pps, het presentatiebestand wat jij wilt.

Eventueel stel je, als het zo beter gaat, bij Mapopties > Bestandstypen in dat pps altijd als Impress moet worden behandeld.

Jan
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

Jan_Kol @ Di 16 Okt 2007, 13:33 schreef:Mijn vriendin krijgt regelmatig pps-bestanden toegestuurd en die werken niet altijd even mooi (terwijl zij een vlotte ADSL-verbinding heeft). Daarom open ik de e-mail altijd voor haar en sleep het .pps-bestand naar het bureaublad en speel het van daar af. Werkt prima.
Let wel op dat de extensie pps is, want wat ook voorkomt is een ppt-bestand en dat is wel een PowerPoint geval maar geen presentatie bestand.

Soms werken ze niet en dan zou je het moeten bewerken met PowerPiont in de hoop e.e.a. aan de praat te krijgen. Als je PowerPoint, onderdeel van MS-Office niet hebt, download en installeer OpenOffice en gebruik dan Impress om het bestand te openen. Sla het op als een OpenOffice Impress presentatie; daarna werkt het gewoonlijk als Impress-bestand. Zelfs als PowerPoint-bestand (.ppt) opslaan kan maar niet als .pps, het presentatiebestand wat jij wilt.

Eventueel stel je, als het zo beter gaat, bij Mapopties > Bestandstypen in dat pps altijd als Impress moet worden behandeld.

Jan
Een ppt bestand kan je gewoon renamen in pps en dan werkt het gewoon. :lol: :lol: :lol:
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Vreemd heb je wel powerpoint er op staan kan misschien zo zijn dat je via de webbased viewer van Google er naar kijkt die bieden een programma online om pps te bekijken...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
twarco
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 22:21
Locatie: den haag

Bericht door twarco »

gmail opent met office powerpointviewer en dan zie ik het pps bestand maar via Outlook krijg ik dan de mapopties foutmelding
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

lsc2000 @ Di 16 Okt 2007, 16:32 schreef:Een ppt bestand kan je gewoon renamen in pps en dan werkt het gewoon. :lol: :lol: :lol:
Ohh, dat wist ik niet... Dank je weer iets geleerd.

Jan
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

Jan_Kol @ Wo 17 Okt 2007, 12:12 schreef:
lsc2000 @ Di 16 Okt 2007, 16:32 schreef:Een ppt bestand kan je gewoon renamen in pps en dan werkt het gewoon. :lol: :lol: :lol:
Ohh, dat wist ik niet... Dank je weer iets geleerd.

Jan
En als je een powerpoint wilt aanpassen Jan dan rename je die pps gewoon weer in ppt. En dan weer openen in powerpoint en verander wat jij wil.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

twarco @ Di Okt 16, 2007 20:39 schreef:gmail opent met office powerpointviewer en dan zie ik het pps bestand maar via Outlook krijg ik dan de mapopties foutmelding
Heb je een losse viewer alleen?? of echt Powerpoint zelf?
twarco
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 22:21
Locatie: den haag

Bericht door twarco »

powerpoint viewer 2003
twarco
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 22:21
Locatie: den haag

Bericht door twarco »

opgelost :-)


zat nog maar eens te neuzen op Google en kwam toen de volgende link tegen

http://WindowsXP.mvps.org/ppsopen.htm

daar stond een ppsfix bestandje en die heb ik gebruikt en voila ook nu via Outlook pps bekijken
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Kijk daar hebben we inderdaad wat aan voor vele mensen aangezien er een hoop ellende mee is geweest in het verleden al....
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie