harde schijf opeens helemaal vol

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
CarolienM
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 19:25
Locatie: limburg

harde schijf opeens helemaal vol

Bericht door CarolienM »

van de ene dag op de andere staat de c-schijf bijna helemaal vol, op 5gb na....
hier is niets speciaals gebeurd, pc was opeens helemaal traag bij het opstarten en openen van bv documenten.

als ik via configuratiescherm iets wil verwijderen zegt hij bij elk programma dat er een fout is opgetreden tijdens het verwijderen en dat het mogelijk al eerder verwijderd werd, maar dit is niet het geval

ik heb al verschillende programma's laten scannen op spywaren ed... ook ccleaner vind niets speciaals

heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: harde schijf opeens helemaal vol

Bericht door Timelord »

Misschien je prullenbak ?

Er zijn programmaatjes (naam weet ik even zo gauw niet) die de indeling van je schijf kunnen laten zien en hoe groot je mappen zijn.
Zo kun je zien welke map wel heel erg groot is en kun je misschien al zelf achterhalen wat evt de oorzaak kan zijn ?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: harde schijf opeens helemaal vol

Bericht door MandersOnline »

een zo een programma is treesize

Maar waar eventueel wat zaken kunnen zitten zijn de tijdelijke mappen, maar die zouden via ccleaner toch geleegd moeten worden.
Wat ook een optie is dat is Systeemherstel, maar welke Windows versie gebruik je momenteel?
Ik weet van eerdere Windows versies dat als je veel bestanden op de c-root had staan en de bestandsnamen erg lang waren dat je schijf ook enorm vol leek te zijn.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie