Rapidshare werkt niet goed bij mij

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
rex-rex
Beginner
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:10

Rapidshare werkt niet goed bij mij

Bericht door rex-rex »

hallo,
Mijn gegevens: computer: Compaq Evo desktop met Microsoft XP met serv. pack 1-2-3
Pentium 4 cpu2.40GHz 1.794 MHz 1.00MB-sd ram
Mijn Browser: Internet explorer 7.05730.11/C
Mijn internet provider UPC (Chello) 8 MB Download (getest via Upc-site verbinding optimaal, ruim 8MB).

Dan nu mijn probleem: Als ik via Rapidshare iets wil downloaden dan gaat mijn download speed (en tijd)
op en neer, het begint bv met een paar minuten en dan wordt het steeds langer en langzamer om dan ineens
weer terug te zakken naar een paar minuten en zo gaat het steeds door en kan een klein bestandje wel meer dan 20 uur gaan duren en soms nog langer.
soms (eigenlijk wel haast aldoor) duurt het zo lang dat ik een melding krijg dat de verbinding verbroken is.

momenteel gebruik ik als ik vanaf rapidshare download DAP wat wel beteren resultaten geeft, maar ook nog steeds met heftige schommelingen, maar wel complete downloads (ze worden niet zo vaak meer afgebroken.)
Ik heb contact gezocht met Upc, maar die zeggen zij knijpen de verbinding niet (klopt volgens mij ook als je de download snelheid bekijkt) en Rapidshare zegt het is je provider of het ligt aan je computer.
echter ik heb ook mijn andere computer gebruikt en ook mijn laptop, maar de resultaten waren exact het zelfde.
Ook heb ik gelijk met mijn zwager in amsterdam (terwijl we aan de telefoon dit bespraken) allebei het zelfde bestand gedownload en bij hem koste het hem 4 minuten en bij mij zou het 28 uur gaan duren met als gevolg dat mijn verbinding weer verbroken werd na zo'n beetje een 20minuten blijven hangen op de download.

Oja we zijn allebei premium gebruiker van rapidshare, zodat er toch geen verschil zou mogen zijn.

Hopelijk weet iemand mij te vertellen wat er fout gaat.
Ik weet het niet meer.

Groetjes rex-rex
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rapidshare werkt niet goed bij mij

Bericht door MandersOnline »

Via de site van je provider testen is natuurlijk nooit een super goede graadmeter.

Waar kan het aan liggen aan diverse zaken, mogelijk is je netwerkkaart niet zo superieur meer als dat die moet zijn, of zijn de drivers niet goed, wat me niet echt logisch lijkt gezien het aantal PC's

Ook kan ergens iets als een of ander virus op je pc zitten die het een en ander uitspookt, dit kan namelijk wel op alle pc's zitten.

Test eens: http://www2.zonnet.nl/10mb.bin of nog een andere http://speedtest.bbned.nl/
Het kan ook in je modem zitten heb je deze al eens gereset of uit een paar minuten en weer aanzetten?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Rapidshare werkt niet goed bij mij

Bericht door Timelord »

Ik zou het inderdaad eerder in het modem zoeken, of in de kabels.
Plaats reactie