Oudere framework verwijderen?

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
whittey
Beginner
Beginner
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 14:11
Locatie: Ergens in Friesland

Oudere framework verwijderen?

Bericht door whittey »

Heb zojuist .Net Framework 3.5 gedownload (ivm installatie CDburnerXP ..)

Kan ik nu de vorige versie's inclusief servicepacks ongestraft verwijderen?
heb versie 1.1, 2.0, 3.0 en nu ook 3.5 d'r opstaan.
Pentiums melt in your PC, not in your hand !
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door MandersOnline »

heeft geen nut en kan alleen maar tegen je werken...

Er word steeds iets nieuws gemaakt en de oudere versies zijn toch nog nodig...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
whittey
Beginner
Beginner
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 14:11
Locatie: Ergens in Friesland

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door whittey »

Ik vind het allemaal nogal veel, FrameWork 2.0 Sp1: 185 MB, Framework 3.0 Sp1: 245 MB ..
daarom mijn vraag ....
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door MandersOnline »

ja het is ook erg veel, maar uit ervaring is gebleken programma's gemaakt met Frameworks 2 hebben 1 en 2 nodig en werken niet als je 3.5 hebt ge
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Stannieman
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 28 mar 2008, 21:06

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door Stannieman »

merk je ook als je een clean install van Windows doet en je installeert dan direct de 3.5 (nu ook al met sp1 zeker?)
dan zet die ze er allemaal bij, lijkt me logische dat die dan nodig zijn, anders zoude ze er niet staan volgens mij
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door Jan_Kol »

Tsja.... vroeger waren er programmeurs, nu zijn er flodderaars.

Ik herinner mij mijn Apple Macintosh, die voor zijn tijd (rond 1990) de gigantische opslagcapaciteit had van wel 40 MB (ja veertig Megabyte, aan gigabytes werd nog niet eens gedacht behalve misschien in laboratoria!!). Daarop stonden, zit je stevig, het besturingssysteem MacOS, de toepassingsprogramma's AppleWorks (Office), MS Word, MS Excel (ja, beide waren er al voor de Mac toen Windows nog niet bestond!), een tekenprogramma en nog wat utility's plus alle documenten die ik had gemaakt (best een flinke hoeveelheid). Toen woekerden programmeurs met ruimte want het paste er allemaal op en ik had nog een procent of 20 ruimte beschikbaar met dit alles erop.

Jammer eigenlijk dat de positieve ontwikkeling van de hardware zo'n negatieve invloed op het programmeren heeft. Nu lijkt het wel of het niet op kan met de opslagruimte en dan krijg je dit soort geflodder. Wel merkwaardig dat in de nieuwere versies van NET. Framework de mogelijkheden van de oudere niet zijn opgenomen, want dat is of moet ik zeggen was toch algemeen gebruikelijk (zie b.v. Java). Ik zou er bijna mij stokpaardje bij halen: Office 2007 biedt nauwelijks iets nieuws voor wat betreft de functionaliteit van de programma's (althans volgens mij) dus verzonnen die malloten "linten" of beter zoekplaatjes en dijden de aantallen MB's van het programma-pakket weer verder uit .

Jan
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Re: Oudere framework verwijderen?

Bericht door lsc2000 »

Jan_Kol schreef: di 30 sep 2008, 11:28Tsja.... vroeger waren er programmeurs, nu zijn er flodderaars en kneuzen.

Toen woekerden programmeurs met ruimte want het paste er allemaal op en ik had nog een procent of 20 ruimte beschikbaar met dit alles erop.
Jammer eigenlijk dat de positieve ontwikkeling van de hardware zo'n negatieve invloed op het programmeren heeft. Nu lijkt het wel of het niet op kan met de opslagruimte en dan krijg je dit soort geflodder. wat betreft de functionaliteit van de programma's.
Jan
Maar deze kneuzen (ja zo noem ik ze) als het aan hun ligt smijten ook maar alles in programfiles en system32 - de .dll files waarom????
Ja voor de leek makkelijk maar als het zo door gaat heb je straks niet genoeg aan 1 TB schijf. Volgens mij is het dus niet noodzakelijk om steeds maar de .dll files in system32 te kwakken, programma`s kunnen heelgoed werken met de .dll files in hun eigen map. Zo heb ik er een stel draaien op mijn pc.
Als je goed oplet met het installeren van iets wordt er van alles maar in system32 gegooid. Nog maar te zwijgen over sharen van .dll files, ik weet niet hoeveel daar de mist in zijn gegaan dat hun besturingssysteem niet meer werkte na het verwijderen van een programma. :lol:
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
Plaats reactie