virtual machine

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

virtual machine

Bericht door Jan_Kol »

Zoals ik bekend mag veronderstellen schrijf ik hier wel eens een stukje. Op dit moment op mijn laptop, die Windows Vista Home Premium als besturingssysteem heeft. Nu zijn er nog veel vragen over Windows XP (en daar geef ik ook les in bij SW Meppel, naast Vista). Soms zou ik dan even snel willen kijken hoe iets onder XP gaat. Dat kan als je een z.g. Virtual machine programma. Alleen het bij Microsoft (gratis!!!) beschikbare programma Virtual PC 2007 werkt niet met Home Premium volgens de info van MS. VMWare is ook zo'n programma maar kost een flinke bak geld ($ 189,--) en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Wie o wie weet een liefst gratis virtual machine programma dat wel i.c.m. Vista Home Premium werkt.

Oh ja, een advies om eerst XP te installeren en dan Vista als virtual machine programma erbij is niet van toepassing i.vm. diverse drivers die alleen voor Vista beschikbaar zijn.

Als het helemaal niet wil kan ik nog overwegen een dualboot systeem op te zetten (daarmee is al rekening gehouden door een partitie beschikbaar te hebben voor dit doel) maar dan is de omschakeling zo tijdrovend.

Jan
Ik heb die vraag dacht ik al eens gesteld maar het gaat wat dringen, dus nog maar een keer.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: virtual machine

Bericht door MandersOnline »

Jan, Home Premium mag je niet virtualiseren dus daar ligt denk ik het probleem, heb je het al eens geprobeerd?

Verder kun je met VMware ook een optie kiezen te doen alsof je een bedrijf bent dan kan je een wat loggere versie van VMware draaien op je Laptop.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: virtual machine

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef:Jan, Home Premium mag je niet virtualiseren dus daar ligt denk ik het probleem, heb je het al eens geprobeerd?
Nee Pieter, want ik wil de zaak niet om zeep helpen. Misschien maar eens met de oefen PC proberen....
MandersOnline schreef:Verder kun je met VMware ook een optie kiezen te doen alsof je een bedrijf bent dan kan je een wat loggere versie van VMware draaien op je Laptop.
VMWare kost een flinke kluit geld en dat heb ik er eigenlijk niet voor over; ik zal het tenslotte maar zeer beperkt gebruiken.

Jan
Stannieman
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 28 mar 2008, 21:06

Re: virtual machine

Bericht door Stannieman »

virtual pc werkt gewoon perfect op homepremium, ook al zegt ms dat het niet kan/mag
dus normaal zou dat moeten lukken

ik denk trouwens dat er enkel staat dat homepremium niet ondersteund wordt, dus dat je geen hulp krijgt van ms voor problemen
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: virtual machine

Bericht door Jan_Kol »

Stannieman schreef:virtual pc werkt gewoon perfect op homepremium, ook al zegt ms dat het niet kan/mag dus normaal zou dat moeten lukken
Dank je, dan ga ik het proberen.

Jan
Plaats reactie