Navigatie

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
everardus
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 8:07
Locatie: KLEVE

Navigatie

Bericht door everardus »

Goedemorgen,

Mijn dochter is in het bezit van een mitsubishi charisma van 2001 en zou graag nieuwe of gebruikte update cd's hebben voor haar navigatiesysteem in de auto,die van 2001 zijn bijna niet meer bruikbaar.
Zijn ze misschien ergens te downloaden?

Groetjes Everardus
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Jan_Kol »

Allereerst zou ik eens contact opnemen met Mitsubishi en vragen of zo'n update mogelijk is en vooral wat dat kost. Het zou namelijk wel eens voordeliger kunnen zijn een geheel nieuw los systeem aan te schaffen (met het voordeel dat het niet voertuig gebonden is).

Ik heb zelf op dit moment een Acer n50 PDA met TomTom navigator erbij (aparte Bluetooth gestuurde TomTom GPS antenne + TomTom software op de PDA).

Als ik vandaag moest vervangen zou ik naar een Mio apparaat gaan. Ik heb mij - omdat er nog geen directe vervangingsnoodzaak is - niet echt verdiept in de mogelijkheden die Mio biedt. Wel zou ik in elk geval combineren met een PDA en wellicht zo'n GPS PDA telefoon, maar ja alles heeft wel zijn prijs.

TomTom is de bekendste maar die zou ik zelf niet kiezen vanwege de tot navigatie beperkte functionaliteit van de apparatuur en het achterblijven van de software voor de niet-TomTom apparatuur. Wel hebben ze steeds nieuwe snufjes, zoals nu het op het beeldscherm aangeven welke rijstrook je moet hebben als er een heel stel naast elkaar liggen; maar ja, dat zal dan binnenkort ook bij anderen wel beschikbaar komen. Ook is TomTom best prijzig met de kaart en/of software updates.

Ik hoorde een keer dat Garmin gedurende langere tijd gratis kaart updates beschikbaar stelt maar dat de kaart kwaliteit vrij matig is (Garmin is een USA bedrijf dat zijn handel vooral in de USA zelf realiseert en Europa is dan minder belangrijk schijnbaar, maar ja aan die kwaal lijden meer Amerikanen).

Jan
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1240
Lid geworden op: vr 24 sep 2004, 16:26

Re: Navigatie

Bericht door Pipo »

Weet je welke software de auto gebruikt?

Dan is namelijk een update wat makkelijker te adviseren
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Timelord »

Ja of anders type en merk van het navigatiesysteem.

Anders gewoon bij Blokker zo'n ding kopen, zijn vaker goedkoper dan zo'n update-cd.

Let wel op dat er TMC in zit, een van de betere opties!.
Plaats reactie