Hoe maak ik een back-up en zet het weer terug?

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door cobiestooker »

sorry mensen, ik zie dat Pieter die servicepack al op de home pagina aangaf. heb het dus al gevonden. :oops:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Service Pack 1 is niet nodig, je kunt Service Pack 2 ook overslaan en direct beginnen aan Service Pack 3 elke opvolgende Servicepack bevat ook alle updates en aanpassingen van de voorgaande versie.

Je kan ze uiteraard nog downloaden: https://mandersonline.nl/wxp/tip120

Je incredimail kan je ook gewoon back-uppen, de handleiding: http://email.about.com/cs/incredimailti ... 111002.htm
Mocht je er niet uit komen roep maar ik weet alleen niet exact hoe de dingen in het Nederlands heten als je een Nederlandse versie hebt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door cobiestooker »

bedank Pieter
weet jij ook hoe ik aan een kopie van Windows XP home edition dutch kan komen?
ik heb inmiddels de harde schijf met behulp van de restore schijf geformatteerd maar nu vraagt hij om de cd van XP en die heb ik niet. :cry:
had ik alles zo goed voor mekaar. :cry:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Een restore hoe bedoel je dat precies, zoals van de PC zoals je hem geleverd hebt gekregen?

En anders moeten we natuurlijk weten of het een OEM versie is zoals fabrikanten hem mee mogen leveren bij nieuwe pc.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

cobiestooker schreef: wo 04 jun 2008, 11:02ik heb inmiddels de harde schijf met behulp van de restore schijf geformatteerd maar nu vraagt hij om de cd van XP en die heb ik niet.
Restore schijven en/of partities worden gewoonlijk bij laptops geleverd. Zo'n restore schijf bestaat meestal uit twee onderdelen:
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door cobiestooker »

Timelord schreef: za 24 mei 2008, 12:02 Als je 2 partities maakt en je maakt een image met bv Norton Ghost, dan kun je die gewoon op de tweede partitie zetten.
Als je dan van de Ghost cd opstart kun je er altijd bij, dit in tegenstelling tot usb-apparaten.
En opslaan op cd ?, zal eerder dvd zijn, afhankelijk van de grootte van de image.

Wat ik zelf altijd doe: ik maak een image als ik Windows vers geïnstalleerd heb.
Dan zet ik alles er op wat ik hebben wil, draait het dan nog steeds goed, dan maak ik een nieuwe image.

Heb ik in de loop der tijd nog meer geïnstalleerd en het werkt nog steeds, dan maak ik opnieuw een image.

Stel je hebt een image gemaakt en 2 dagen later gaat er iets gigantisch mis, door laten we zeggen een virus.
Even de Ghost cd er in en met 10 minuten ziet het er weer uit alsof er niks aan de hand was!
Hallo Timelord, ik heb dmv norton ghost een back-up van de hele c schijf gemaakt en op mijn externe schijf gezet. Ik kan alleen in de handleiding niet vinden hoe ik dat weer terug kan zetten. Na het formatteren en weer kunnen gebruiken van de pc, werkt de draadloze modem niet, tenminste niet goed, en ik kan incredimail maar niet installeren, dus nu dacht ik dan maar weer even die back-up terug te zetten maar dan heb ik ghosht zeker nodig? of moet ik die back-up even op een cd of dvd branden? Ik kan hem ook op een usb stick zetten, maar ik weet niet hoe ik het dan terug moet zetten op de pc.... pff ik dacht echt dat het "even" te doen was, ben er nu al een week mee bezig, gelukkig even de laptop van mijn zoon te leen.

groetjes cobie :oops:
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Als je Norton Ghost gebruikt, dan heb je daar een zogenoemde restore cd bij nodig.
Hiervan start je op als je de pc aan zet en via het menu kies je wat er gerestored moet worden en waar.

Welke versie van Norton heb je gebruikt ?
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door cobiestooker »

Timelord, ik weet niet meer welke versie precies, even kijken volgens mij 14.0 Kan dat?
en Timelord, weet jij ook hoe ik de bookmarks /favorieten van Firefox weer terug moet zetten? Ik kan het niet meer terugvinden hoe dat moet.... Er staat onder bestand wel importeren, maar ik heb alleen de optie Internet Explorer en de back-up/kopie van de favorieten staat op mijn externe schijf.

ik weet niet meer wie mij vertelde hoe ik de favorieten/bookmarks kan bewaren, voor de hele boel geformatteerd wordt.

groet Cobie
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.

Wat ik zelf altijd doe, dat is de c schijf handmatig aflopen en alles wat ik wil bewaren zet ik handmatig op een andere schijf.
Onder documents en settings en dan je inlognaam daar kom je het meeste tegen van wat je bewaren wilt.

Er is een back-upprogramma voor FF, maar die bleek bij mij achteraf niet geheel te werken, dus daar zou ik mijn geld niet op zetten. :wink:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Kopie of back-up van je favorieten kan je maken door middel van exporteren

Meld maar welke browser dan kan ik het wel zeggen hoe :D
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie