Ubuntu 7.10

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ubuntu 7.10

Bericht door Jan_Kol »

Zoals bekend wil ik mij verdiepen in Ubuntu / Linux algemeen. Het downloaden van de ISO-bestanden ging steeds goed en het aanbevolen hulpprogrammaatje ISO-recorder van Alex Feinman werkte daar goed bij mee. Toch zag ik kans steeds enorme aantallen CD's te verknoeien maar wist niet waarom tot ik op een forum las dat je voor hetr branden van een bestand als Ubuntu met de laagst mogelijke brandsnelheid aan de gang moest gaan. Dat heb ik gedaan en had bij de eerste keer al een werkende CD, maar nu komt het:

De gemaakte CD met Ubuntu in de CD/DVD-speler van de (oude) PC die ik voor Linux experimenten wil gebruiken gedaan. Na het "indrukken van een toets om van CD te starten" begint Ubuntu keurig te installeren. Na verloop van tijd krijg ik dan deze mededeling (vrij vertaald want de exacte tekst weet ik niet meer zo): "Bij het zoeken naar apparaten is geen CD-speler aangetroffen" ..... Je gebruikt een CD-speler die dus kennelijk werkt om de zaak te installeren en prompt wordt er gezegd dat er geen CD-speler aanwezig is. Kijk dat kan ik nou weer niet volgen. Ik denk jullie ook niet.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Nee zeker niet.... je zou toch verwachten dat die gewoon installeert en daarna kan je het gebruiken, maar ja misschien is je CD speler een beetje op inmiddels?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: vr 02 nov 2007, 22:02misschien is je CD speler een beetje op inmiddels?
Nee want ik heb toen ik deze PC voor Linux reserveerde heb ik de CD-speler en de CD-brander vervangen door DVD-apparaten. Die hebben in totaal misschien een CD of 20 afgespeeld en wel 1 gebrand....

Nou ja ik wacht nu even op de originele CD's (of DVD's) van Ubuntu die ik via ShipIt heb aangevraagd.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik wacht het even af Jan en verneem wel hoe het gelopen is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
andre
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 16:59

Bericht door andre »

Ja je maak mij ook nieuwsgierig want ik heb hem ook gedownload en vervolgens gebrand, en de installatie liep hier vlekkeloos.

alleen zat ik met het verhaal (c schijf)

alleen wat is wijsheid jan Ubuntu / Linux of XP, Vista

ik denk dat we dadelijk door de bomen het bos niet meer zien.
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik denk verschillende PC's daarmee...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
andre
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 16:59

Bericht door andre »

Hey jan hou je ons nog op de hoogte ivm met de installatie van Ubuntu.
Want ik heb er nog een staan die ik wil gaan inrichten als server.
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: ma 05 nov 2007, 21:28Ik denk verschillende PC's daarmee...
Ja, ik heb voor Ubuntu een oudere Pentium 866MHz met 512MB geheugen gereserveerd.
andre schreef: wo 07 nov 2007, 23:25Hey jan hou je ons nog op de hoogte ivm met de instal van Ubuntu.
Want ik heb er nog een staan die ik wil gaan inrichten als server.
Ja maar het opsturen via ShipIt kost wat tijd, dus evenals ik moet je wat geduld uitoefenen.

Jan
Plaats reactie