Lacie Externe HD USB

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Gesloten
Marian
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 16:03

Lacie Externe HD USB

Bericht door Marian »

Probleem:
Na een reboot kan ik de Ext Hd niet meer openen, krijg dan de melding om te formatteren dus nee geklikt uiteraard, hoe kan ik dat wat er op deze Hd staat toch nog bekijken, gedeeltes "redden" ? er staat 150 gig aan foto's muziek ed op en zou het jammer vinden om dit verloren te laten gaan, heb contact gehad met het bedrijf waar ik het gekocht heb en ze gaven me het advies dit op een andere pc te proberen, krijg deze melding: Lacie Hard Drive - De stuurprogramma . voor dit apparaat zijn niet geladen ( code 28 ) klik op opnieuw installeren om het stuurprogramma opnieuw te installeren, gedaan maar kom op id scherm terecht , aangesloten terug op mijn eigen pc maar de optie die ik krijg is formatteren ja / nee
Heb het bedrijf nu gemaild en wacht op antwoord voor een eventuele oplossing, zijn er proggies die eventueel wat van deze Ext HD kunnen redden?

Groet Marian
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

dat met code 28 is een melding dat je de drivers moet installeren
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Marian
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 16:03

Bericht door Marian »

Allereerst bedankt voor je snelle antwoord Pieter

Dit klopt code 28 ( oude pc boven ) , op deze pc waar normaal gesproken de ext drive draait en waar de Hd aangesloten is op het moment krijg ik nog steeds id melding: bij openen van: Schijf formatteren Ja/ Nee , ik kan de schijf niet openen en heb gekeken in computerbeheer om te kijken of ik van daaruit mss de schijf kan openen maar daar staat dat alles oke is en ik een opslag heb van 232 gig, het lijkt erop dat de ext HD leeg is en is dat ook zo is dit betrouwbaar, kan ik met een proggie mss toch nog kijken of er nog wat te redden valt van datgene wat erop stond?

Groet Marian
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Er zijn wel File recovery programma's. maar weet nu zo snel niet welke en of ze wel werken op die ene harde schijf.

Maar probeer eerst bij die andere PC met code 28 even er voor te zorgen dat je de driver cd gebruikt of iets anders om te proberen via daar verbinding er mee te krijgen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Marian
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 16:03

Bericht door Marian »

Probeer dat wel even voor ik de HD terug breng naar Salland Automatisering, heb al mail contact met ze en ze boden me aan om wat te gaan proberen maar wil er zelf ook wat aan proberen te doen zonder te formatteren, bedankt voor je advies!

Groet Marian
Marian
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 16:03

Bericht door Marian »

Ik heb smart recovery geprobeerd maar kreeg als reactie dat de ext HD te erg beschadigd was om er echt verder mee te kunnen gaan dus maar afgekapt en de ext HD weg gebracht, bedankt voor je reactie en hier kan een slotje op

Groet Marian
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Jammer ik sluit hem af.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Gesloten