Access 2000: Record selecteren

Tips & Trucs voor Access 2000

Moderator: MandersOnline

Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23644
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Access 2000: Record selecteren

Bericht door MandersOnline » zo 19 okt 2008, 15:58

Heel veel data en informatie is tegenwoordig digitaal voorhanden, het is alleen de vraag: waar staat de informatie die u zoekt? Dat geldt ook voor de gegevens die in een Access database staan. Om daarin snel de juiste data te traceren is een selectieveld op een formulier een prima middel. Tijdens de definitie van het selectieveld wordt opgegeven op welke data de selectie betrekking heeft. Stel bijvoorbeeld dat u een database hebt met Naam-, Adres- en Woonplaatsvelden en dat u gemakkelijk wilt kunnen zoeken op naam. Naast het veld Naam voegt u dan een selectieveld Naam toe. Dat gaat zo: open de database, open een bestaand formulier of maak met Ontwerpen een nieuw aan en kies vervolgens Beeld - Ontwerpweergave. Klik in het venstertje Werkset op Keuzelijst met invoervak en teken vervolgens zo'n keuzelijst in uw formulier. In het gegeven voorbeeld is dat dus naast het veld Naam. Automatisch wordt een wizard gestart. Klik in het eerste scherm van de wizard de laatste optie aan, dus Een record in het formulier opzoeken op basis van de waarde die geselecteerd is in de keuzelijst met invoervak en klik op Volgende. In het volgende scherm van de wizard ziet u een lijst van alle velden in de database. Selecteer het veld dat als selectieveld moet dienen en klik op de knop >. In principe kunt u tot 20 velden inzetten bij de selectie, maar in de praktijk is
Bezoek ook gerust de hoofd site https://www.mandersonline.nl

Plaats reactie