Word 97: Tabellen maken

Tips & Trucs voor Word 97

Moderator: MandersOnline

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Word 97: Tabellen maken

Bericht door MandersOnline »

Tabellen hebben in Word een zeer belangrijke functie. Ze worden niet alleen gebruikt om wat getallen onder elkaar te zetten, maar ook om ingewikkelde huisstijlen op de maken en om tekst in parallelle kolommen in te delen. Tabellen worden gemaakt met Tabel - Tabel invoegen, maar het kan ook anders. Als u op een nieuwe regel een reeks plusjes en minnetjes typt en op Enter drukt maakt u ook een tabel aan:

Code: Selecteer alles

+------+-------+--------+---------+
De eerste plus markeert het begin van de tabel, de volgende plusjes markeren de scheidingen tussen de kolommen (in het voorbeeld zijn er vier kolommen) en het laatste plusje het einde van de tabel. De mintekens bepalen de kolombreedtes. Om de tabel op de pagina te positioneren moet u de tabel in zijn geheel selecteren en op de knoppen Links uitlijnen, Centreren, Rechts uitlijnen klikken. Om rijen toe te voegen, plaatst u de cursor in de meest rechtse cel en drukt op Tab.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie