Windows 10

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Windows 10

Bericht door cobiestooker »

Hallo allemaal,
ik zit met een probleem we hebben inmiddels Windows 10 op de pc staan, en hebben naast de harde schijf een ssd schijf geplaatst,speciaal voor alleen het besturingssysteem de hele pc leeg gehaald, en daarna (dachten wij :-) ) gewoon programma's installeren op de harde schijf (J schijf in dit geval).... maar als je een programma wilt installeren dan zet het programma het automatisch op de C schijf (is dus de ssd schijf )vroeger ( nog niet zo heel lang geleden) kon je nog aangeven waar je het programma op geïnstalleerd wilde hebben, maar die keuze schijn je tegenwoordig helemaal niet meer te hebben. We willen eigenlijk die ssd schijf alleen voor Windows 10 gebruiken, zodat als er weer eens geschoond moet worden, we het os niet gelijk weghalen.

Heeft iemand een idee hoe we bij de programma's aan kunnen geven waar naar toe het geïnstalleerd moet worden, of ergens in Windows kunnen aangeven dat programma's op de J schijf gezet moeten worden?

groetjes en fijne middag
Cobie Stooker :)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door MandersOnline »

Ik ben er zelf helaas nog niet aan toe gekomen het te installeren op een machine met meerdere schijven, maar haal je het uit de app store van Windows of heb je het bijvoorbeeld vanaf cd geïnstalleerd?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door cobiestooker »

Dat zijn meestal gedownloade programma's (originele) of een download link. Ik heb niets meer op cd. Het wordt dan in de map downloads opgeslagen en vandaar uit installeer het zich vanzelf op de c schijf, maar dat is niet de bedoeling. Best wel lastig.
Plaats reactie