Goedemorgen,
Voor een kennis ben ik al een tijdje bezig mijn een printer issue. Ik zal proberen de situatie een het probleem zo goed mogelijk te omschrijven.
Situatie:
Samsung laser printer welke zit aangesloten via een DLink netwerk printer server, zit aangesloten via de router op het netwerk.
Probleem:
Vanaf iedere pc of laptop in het netwerk kan netjes worden geprint. Behalve vanaf de vaste pc van mijn kennis.
De prints worden steeds in de wachtrij gezet en vervolgens niet uitgeprint. Het gekke is, als ik de printer weggooi en vervolgens opnieuw installeer doet deze het wel en kan er worden geprint, tot dat de computer opnieuw wordt gestart, dan doet die het niet meer en wordt alles weer in de wachtrij gezet. Als je het voorgaande ritueel dan herhaald, printer verwijderen, opnieuw toevoegen werkt het dus weer tot een nieuwe herstart.
Ik het allerlei dingen al geprobeerd, drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alle printers die stonden geïnstalleerd verwijderd om eventuele conflicten te vermijden, alles zonder gewenst resultaat. Het werkt ook alleen niet vanaf deze computer. Als ik mijn eigen laptop meeneem en aanmeld op het netwerk kan ik ook gewoon de printer gebruiken. Er zit dus iets vreemds in zijn vaste computer ik kan er alleen niet achter komen wat.
Heeft een van jullie voor mij een suggestie? Of tips? Ik hou mij zeer aanbevolen.
Printer zet steeds alles in de wachtrij
Moderator: MandersOnline
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Printer zet steeds alles in de wachtrij
Ben je bekend met de Printspooler te resetten?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Re: Printer zet steeds alles in de wachtrij
ja zeker ook al meerdere malen gedaan
-
- Manders Online
- Berichten: 23687
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Printer zet steeds alles in de wachtrij
Ik neem aan dat de Print Server ook een vast IP heeft.
Even alle drivers verwijderen en ook het volgende er bij proberen.
https://mandersonline.nl/Windows 7/tip041
Even alle drivers verwijderen en ook het volgende er bij proberen.
https://mandersonline.nl/Windows 7/tip041
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl