computer op geen enkele manier op te starten

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

computer op geen enkele manier op te starten

Bericht door water »

Hallo, heb een probleem met computer van mijn zus. Dell dimension 3000 (zat Windows XP op, 2 weken geleden Windows 7 op gezet, geen problemen).
Gisteren zat ze op internet en plots blauw scherm, kon alleen nog uitzetten. Daarna weer aangezet. Krijgt ze launch startup repair en normally opstart. Gaat hij drivers laden krijg ik het blakje en komt weer blauw scherm: STOP c000021 a fatal system error. Kom op geen enkele manier in veilige modus. Kan wel in de bios komen. Maar ook niet opstarten vanaf dvd (komt steeds terug met blauw scherm). Heb jij enig idee??? Heb dell al gebeld maar valt buiten de garantie, kunnen telefonisch mee helpen maar dat kost dan vooraf al 90 euro. Heb gekeken is wel een bios update (maar is een exe file, kom niet in Windows dus kan ik nu niet uitvoeren. Vraag heb jij nog een oplossing, of zou je mij kunnen helpen om dit misschien op te lossen.
Groet, Mia
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Re: computer op geen enkele manier op te starten

Bericht door water »

Weet iemand of je de bios exe file kunt starten zonder Windows. Kom namelijk niet in Windows maar is misschien een update van de bios voor nodig.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: computer op geen enkele manier op te starten

Bericht door MandersOnline »

Een exe file dient via Windows te worden uitgevoerd dus dat zal geen oplossing bieden.

Heb je van die repair optie al eens gebruik gemaakt?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
water
300+ Poster
300+ Poster
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 12:29

Re: computer op geen enkele manier op te starten

Bericht door water »

Hoi,
Ja, maar ook dat deed hij niet. Kwam meteen met blauw scherm.
Maar ondertussen nieuw ram geheugenkaartje en hij start weer op.

Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Plaats reactie